آمادگی کانادا، استرالیا و دانمارک برای جذب نیروی کار ایرانی

مدیرکل راهنمایی نیروی کار وزارت کار با بیان اینکه کشورهای کانادا، استرالیا و دانمارک اقداماتی را برای جذب نیروی کار ایرانی شروع نموده اند، از هدفگذاری برای اعزام 5هزار نیرو به خارج در سال 98 اطلاع داد.

آمادگی کانادا، استرالیا و دانمارک برای جذب نیروی کار ایرانی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، محمد اکبرنیا در تبادل نظر با مهر، تأسیس دفاتر راهنمایی و حمایت نیروی کار در کشورهای هدف را یکی از سیاست های وزارت کار در حوزه اعزام نیروی کار به خارج از کشور عنوان نمود و گفت: این دفاتر به تسهیل اعزام نیروی کار از کشورمان به کشور مقصد یاری می نمایند، ضمن اینکه ایرانیان شاغل می توانند از حمایت های این دفاتر در حوزه های مختلف مرتبط با کار بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشورهایی مانند عمان، کانادا، ترکیه، استرالیا، دانمارک و آلمان دفاتر راهنمایی و حمایت نیروی کار راه اندازی شده است، ادامه داد: دفاتر کشورهای آلمان و دانمارک به تازگی و در امسال تأسیس شده اند.

مدیر کل راهنمایی و حمایت نیروی کار وزارت کار اضافه کرد: این دفاتر به وسیله هماهنگی و توافق دو جانبه وزارت امور خارجه کشورمان با کشورهای مورد نظر تأسیس می شوند. البته در کشور کانادا نیز به رغم اینکه سفارت نداریم اما دفتر راهنمایی و حمایت نیروی کار ایرانی تأسیس شده است و فعالیت می نماید.

اکبرنیا با اشاره به اهم اقدامات برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور گفت: کشورهای کانادا، استرالیا و دانمارک اقداماتی را در حوزه جذب نیروی کار ایرانی شروع نموده اند که امیدواریم بتوانیم به نتایج و توافقات خوبی دست یابیم.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید نمود: برنامه های اعزام نیروی کار به خارج از کشور در سال 98 را از اواخر سال گذشته شروع کردیم تا بتوانیم در امسال تحولی در حوزه اعزام نیروی کار ایجاد کنیم. احتیاجهای جهانی بازار کار به ویژه در حوزه های بهداشتی و فنی و مهندسی این نوید را می دهد که بتوانیم اقداماتی در این زمینه داشته باشیم اما در نهایت تسهیل اعزام نیروی کار به شرایط بین المللی و گشایش های سیاسی بستگی دارد.

وی همچنین به ظرفیت بالای جذب نیروی کار خارجی توسط کشور آلمان اشاره نمود و گفت: بر اساس برآوردهای اجرا شده، این کشور به 700 هزار نیروی کار خارجی احتیاج دارد که در فاز نخست جذب 250 هزار نیروی کار هدف گذاری شده است اما اینکه چقدر از این احتیاج را بتواند با جذب نیروی کار ایرانی پوشش دهد بستگی به ظرفیت های فنی داخلی و مسائل سیاسی دارد.

اکبرنیا گفت: با کشور آلمان در حوزه اعزام نیروی کار به این کشور توافقاتی اجرا شده و پیشرفت هایی نیز حاصل شده است.

وی داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس (IELTS) را مهمترین شرط جذب نیروی کار در خارج از کشور عنوان نمود و گفت: متقاضیان برای اعزام به خارج از کشور برای اشتغال، حتماً باید به وسیله کاریابی های مجاز که در سایت وزارت کار منتشر شده است، اقدام نمایند. در کاریابی های مجاز تمام مراحل اقدام درج شده است.

مدیرکل راهنمایی و حمایت نیروی کار وزارت کار گفت: در مرحله نخست اقدام برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور، مبلغ 40 هزار تومان برای مشاوره از کارجو دریافت می گردد.

اکبرنیا با اشاره به اعزام 1700 هزار نیروی کار ایرانی به خارج از کشور به وسیله کاریابی ها در سال گذشته گفت: کوشش و هدف ما این است که در امسال در صورت فراهم شدن شرایط این میزان را به 5 هزار نفر برسانیم.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "آمادگی کانادا، استرالیا و دانمارک برای جذب نیروی کار ایرانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "آمادگی کانادا، استرالیا و دانمارک برای جذب نیروی کار ایرانی" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی کانادا، استرالیا و دانمارک برای جذب نیروی کار ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021