آلمان و فرانسه: برای کاهش تنش های مربوط به ایران کوشش می کنیم

وزرای خارجه آلمان و فرانسه اعلام کردند که پاریس و برلین کوشش های خود را برای کاهش تنش های مربوط به ایران افزایش خواهند داد.

آلمان و فرانسه: برای کاهش تنش های مربوط به ایران کوشش می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، ژان ایو لودرایان وزیر خارجه فرانسه امروز چهارشنبه پس از نشست کابینه در پاریس گفت: فرانسه و آلمان کوشش های خود را برای کاهش تنش های مربوط به ایران افزایش خواهند داد، ولی زمان به سرعت در حال از دست رفتن است و نمی توان خطر وقوع جنگ را رد کرد.

وی در ادامه اضافه نمود: ما می خواهیم کوشش های خود را هماهنگ کنیم تا یک روند تنش زدایی شروع گردد. هنوز فرصت باقی است و امیدواریم بازیگران، آرامش بیشتری نشان دهند. هنوز زمان وجود دارد، ولی زمان کمی باقی است.

رویترز پیش از این گزارش داده بود که علی رغم تهدیدات ایران برای نقض یکی از محدودیت های اصلی اعمال شده در توافق هسته ای، 3 کشور اروپایی امضا کننده برجام یعنی بریتانیا، آلمان و فرانسه کوشش های جدیدی را شروع نموده اند تا همچنان ایران را در توافق هسته ای نگه دارند؛ ولی به نظر می رسد آنها به انتها جهت دیپلماتیکی نزدیک شده اند که 15 سال قبل آن را شروع نموده اند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان نیز که در نشست کابینه فرانسه شرکت نموده بود، در این باره گفت: خطر جنگ در خلیج فارس هنوز از بین نرفته است. ما باید همه کوشش خود را انجام دهیم تا جنگ اتفاق نیفتد، به همین دلیل است که در حال مذاکره با همه طرف ها هستیم. من در ایران بودم و همین طور در حال مذاکره با آمریکایی ها هستیم. ما احتیاج به تنش زدایی به وسیله مصاحبه داریم.

وزیر خارجه فرانسه نیز اضافه نمود: تهدید ایران برای نقض بعضی مفاد توافق هسته ای و افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده طی 10 روز بسیار نگران کننده است و این مسئله به نفع تهران نخواهد بود.

وی گفت: ما همچنین تصمیم آمریکا برای نقض برجام و خروج از این توافق را تصمیم خوبی نمی دانیم و بر این باوریم که کمپین حداکثر فشار بر ایران نقش مهمی در تنش های فعلی داشته است.

به "آلمان و فرانسه: برای کاهش تنش های مربوط به ایران کوشش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و فرانسه: برای کاهش تنش های مربوط به ایران کوشش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021