5 هزار پناهجو از آلمان اخراج شدند

تا همین چند ماه پیش طعم شیرین روزهایی که آلمان آغوش خود را به روی پناهجویان باز کرد، در کام آنان که در پنج سال گذشته به این کشور سفر کردند، باقی بود.

5 هزار پناهجو از آلمان اخراج شدند

اما از سه ماه قبل که روند اخراج پناهجویان از آلمان آغاز شده، این شیرینی جای خود را به تلخی خارج از وصفی داده است. وزارت کشور آلمان دیروز بیان کرد، در سه ماهه اول امسال بیش از 5 هزار پناهجو را اخراج نموده و به کشورهای مبدأ بازگردانده است. گزارش ها حاکی از آن است که انگیزه آن پاسخ دولت آلمان به حزب چپ در پارلمان این کشور است و به این ترتیب حدود 600 نفر از این پناهجویان که از کشور ایتالیا به آلمان آمده بودند، به همان کشور باز پس فرستاده شدند و تعدادی روانه کشورهای آلبانی و گرجستان شدند در این میان 500 نفر به کشورهای مغرب و شمار کم تری نیز به لهستان و اسپانیا برگردانده شدند. آلمان از سال گذشته بازگرداندن پناهجویان و مهاجران غیرقانونی به کشورهای مبدأ را آغاز نموده است. به این ترتیب اخراج پناهجویانی که مشمول مقررات دوبلین می شوند، ادامه دارد. با توجه به قرارداد دوبلین، کشوری مسئول رسیدگی به تقاضای پناهندگی یک پناهجو است که فرد متقاضی از آنجا وارد اتحادیه اروپا شده باشد. بر همین اساس پناهجویانی که از کشور ایتالیا یا هر کشوری که عضو اتحادیه اروپا است وارد آلمان گردد، به همان کشور مبدأ بازپس فرستاده می گردد. این قانون همواره مورد انتقاد سازمان های حقوق بشری و مدافعان حقوق پناهجویان بوده است. اولا بلپکه، سخنگوی داخلی حزب از اخراج های سه ماه نخست امسال بشدت انتقاد کرد و در ادامه گفت، مخصوصاً بازگرداندن پناهجویان به ایتالیا کاری نادرست است.

او گفت: نظام رسیدگی به درخواست های اعطای پناهندگی در ایتالیا دارای نقص های زیادی است و تعداد پناهجویانی که در این کشور هیچ سرپناهی ندارند و به مواد دارویی و خوراکی دسترسی ندارند نگران نماینده است. اکنون در آلمان250 هزار پناهجو زندگی می نمایند که تقاضای پناهندگی آنها رد شده است و باید بر اساس قانون اخراج شوند اما امکان برگرداندن آنها به کشورشان وجود ندارد زیرا فاقد مدارک شناسایی مورد احتیاج هستند. آمار اخراجی ها نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته میلادی حدود 12 درصد کاهش یافته است. اخراج مهاجران از آلمان در حالی صورت پذیرفته است که نگاه ها به پناهجویان در این کشور مختلف است. برخی از مردم و سیاستمداران مهاجران را نیروی کار برای پیشبرد مقاصد اقتصادی کشور خود می دانند و برخی مهاجران را عامل التقاط فرهنگی می پندارند. در این بین براساس یک تحقیق جدید که در آلمان صورت گرفته است، اشخاصی که به خاطر تغییرات اقلیمی آواره شده اند، بیشتر از مهاجران اقتصادی مورد قبول مردم قرار دارند. آنها فکر می نمایند شمار این گروه از آوارگان زیاد نیست. به عقیده بسیاری از کارشناسان، در آینده شمار نسبتاً زیادی به خاطر تغییرات اقلیمی کشورشان را ترک خواهند کرد، حمایت و طرفداری از آنها بسیار کاهش یافت.

به "5 هزار پناهجو از آلمان اخراج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 هزار پناهجو از آلمان اخراج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021