ویزا نیامد، به افتتاحیه نرسیدم ، نماینده همه زنان راگبی ایران هستم

خیلی خوشحالم اما بدون تعارف می گویم که من فقط یک نماینده هستم برای تمام زنان و دخترانی که در ایران راگبی بازی می نمایند و جزو این خانواده هستند.

ویزا نیامد، به افتتاحیه نرسیدم ، نماینده همه زنان راگبی ایران هستم

آزاده پیراکوه - از سوی فدراسیون دنیای راگبی، ناهید بیارجمندی از ایران در جمع 15 زن تاثیرگذار در پروژه توسعه این ورزش نهاده شد. خبر کوتاه است و خیلی ها ساده از کنار این اتفاق می گذرند اما پشت قرار دریافت بین 15 زن تاثیر گذار دنیا، کلی کوشش است و از خود گذشتن. روزی به عنوان ورزشکار، مدتی به عنوان یاری مربی تیم نوجوانان و حالا هم مربیگری تیم جوانان و در کنارش مسوولیت کمیته توسعه زنان. بیارجمندی با عبور از این روزها رسیده به جایی رسیده که درقالب یک تیم 15 نفره می تواند برای توسعه راگبی در دنیا فعالیت کند و چی از این بهتر؟ اما همان مشکل همیشگی که این روزها پررنگ تر شده، مانع از حضور ناهید در مراسم افتتاحیه این پروژه شده؛ مراسمی که در ایرلند آغاز شده و با اینکه تنها سه نفر از 15 نفر به این جشن دعوت شده اند و یکی از آنها نماینده ایران بوده، او به خاطر نرسیدن ویزا نتوانسته سفر کند؛ و چی از این بدتر؟ به بهانه این انتخاب، چند دقیقه ای حرف های بیارجمندی را می شنویم و با هم می خوانیم.

تبریک. انتخاب به عنوان یکی از 15 زن تاثیرگذار دنیا باید هیجان انگیز باشد.

خیلی خوشحالم اما بدون تعارف می گویم که من فقط یک نماینده هستم برای تمام زنان و دخترانی که در ایران راگبی بازی می نمایند و جزو این خانواده هستند. شاید عکس من روی پوستر باشد و به جلسات دعوت شوم اما خیلی خوب می دانم این نتیجه زحماتی است که همه دوستانم در چند سال اخیر کشیده اند.

در خصوص پروژه شرح می دهی؟ بعید است که آغاز این پروژه در کوتاه مدت رخ داده باشد.

همینطور است. یک سالی هست که برنامه ریزی برای آغاز این پروژه آغاز شده است و تقریبا از بهمن می دانم که قرار است در این طرح همکاری کنم. اما برای فدراسیون دنیای مهم بود که تا افتتاحیه رسمی، خبری منعکس نگردد.

نحوه انتخاب شما به چه صورت بوده؟

سال گذشته در تایلند جلسه ای داشتیم که در حاشیه اش جشن 50 سالگی راه اندازی راگبی در آسیا گرفته شد. من اصلا اطلاع نداشتم که قرار است جایزه سال آسیا در بخش توسعه راگبی بانوان به من اختصاص یابد و آنجا متوجه شدم. مسوول کمیته توسعه بانوان آسیا و دنیا هم در مراسم حضور داشتند و بعد از نشست از من دعوت کردند. اما من نمی توانستم به تنهایی اعلام آمادگی کنم. باید از طرف انجمن ایران تایید می شدم که این رخ داد. بعد از این موضوع و برای انجام مقدمات کار، سال قبل در لندن نشستی تشکیل شد که ما 15 نفر به هم معرفی شدیم و با شکل کلی کار آشنا شدیم.

اما افتتاحیه رسمی همین سه شنبه در ایرلند انجام شد.

بله. استارت رسمی کار روز سه شنبه در ایرلند خورد. از 15 نفری که قرار است در این پروژه کار نمایند، سه نفر برای حضور در افتتاحیه دعوت شده بودند که یکی از آنها من بودم اما به خاطر نرسیدن ویزا نتوانستم در این مراسم شرکت کنم.

چرا این رخ داد؟ دیر اقدام کردید یا باز هم مسائل سیاسی عامل نرسیدن ویزای شما شد؟

دلیلش را نمی دانم. هم من به موقع مدارکم را داده بودم، هم انجمن ملی نامه نگاری نموده بود. فدراسیون دنیای هم نامه زد اما در نهایت ویزا صادر نشد. تا چهارشنبه هم پیگیری کردم تا حداقل بدانم چرا این رخ داده که جواب دقیقی نگرفتم و بهم نگفتند که علت این موضوع چه بوده است.

خب این اتفاق در ادامه انجام کار شما تاثیر منفی نمی گذارد؟

خب خیلی مهم بود که در این مراسم باشم اما نشد. سعی می کنم در ادامه راه طوری قدم بردارم که بتوانم نماینده شایسته ای برای زنان راگبی ایران باشم.

هدف اصلی این پروژه توسعه راگبی بین زنان در دنیا است. از چه جهتی به سمت این هدف می روید؟

برای فدراسیون دنیای مهم است که نشان دهد راگبی ورزش خشنی نیست و زنان در دنیا با هر شرایطی می توانند به این ورزش بپردازند. توسعه راگبی از راه انجام امور فرهنگی است و هر کسی به فراخور توانایی که دارد باید بتواند گوشه ای از کار را بگیرد تا در نهایت بر تعداد زنانی که راگبی بازی می نمایند افزایش یابد و در نهایت دید عمومی نسبت به این رشته تلطیف گردد.

تشکیل تیم 15 نفره دلیل خاصی دارد؟

بله. در راگبی ما یک تیم 7 و یک تیم 15 نفره داریم که فدراسیون دنیای با همین نگاه تیم 15 نفره را انتخاب نموده است. می خواهیم نشان دهیم که هر کدام از ما بخشی از یک تیم هستیم که برای یک هدف اصلی کوشش می کنیم. من همانقدر که نماینده ایران هستم، در قبال تمام زنان کشورهای مختلف احساس مسوولیت می کنم. این تفکری است که در همه اعضای گروه وجود دارد و همه با هم باید کار را پیش ببریم.

با توجه به انتخاب شما، فکر می کنید در ایران توانسته ایم در جهت خوبی قرار بگیریم؟ امار زنان راگبی باز برایتان امیدوار نماینده است؟

بله. ما 20 استان فعال داریم که در بعضی از استان ها حتی در شهرستان های کوچک هم راگبی بازی می گردد. اگر لیگ را ملاک قرار دهیم، می توانیم به تعداد تیمی که برای لیگ سال جاری اعلام آمادگی نموده اند، اشاره کنم. 18 تیم در لیگ سال جاری که از 27 تیرماه آغاز می گردد، حضور فعال دارند و این تعداد، سوای بازیکنانی است که به هر دلیل نتوانسته اند در لیگ باشند. اعداد و ارقام نشان می دهد که توسعه خوبی داشته ایم اما قطعا این نهایت چیزی که می خواهیم نیست و ادامه می دهیم.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "ویزا نیامد، به افتتاحیه نرسیدم ، نماینده همه زنان راگبی ایران هستم" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویزا نیامد، به افتتاحیه نرسیدم ، نماینده همه زنان راگبی ایران هستم" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزا نیامد، به افتتاحیه نرسیدم ، نماینده همه زنان راگبی ایران هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021