وام 40 میلیون دلاری چین به ازبکستان برای توسعه شبکه های مخابراتی

ازبکستان با هدف تأمین شرایط مناسب برای بکارگیری فناوری های روز انتقال دیتا، توسعه شبکه های فیبرنوری و نوسازی شبکه های اینترنت همراه از چین 40 میلیون دلار وام دریافت می نماید.

وام 40 میلیون دلاری چین به ازبکستان برای توسعه شبکه های مخابراتی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، ازبکستان با هدف تأمین شرایط مناسب برای بکارگیری فناوری های روز انتقال دیتا، توسعه شبکه های فیبرنوری و نوسازی شبکه های اینترنت همراه از چین 40 میلیون دلار وام دریافت می نماید.

ازبکستان این وام را به مدت 5 سال دریافت می نماید.

بر اساس مصوبه کابینه وزرا، این وام برای تامین مالی واردات تجهیزات فنی، تدوین برنامه ها و ارائه خدمات توسط شرکت سهامی اوزتلکام در چارچوب طرح های سرمایه گذاری هزینه خواهد شد.

در این سند همچنین به طرح هایی مانند توسعه شبکه های مخابراتی با بکارگیری فناوری های 5G، توسعه مرکز نگهداری و پردازش آمار و بکارگیری فناوری های بی سیم در اتصال به شبکه اینترنت اشاره شده است.

چین بزرگ ترین همکار مالی و بازرگانی ازبکستان می باشد. مبادلات بازرگانی ازبکستان در سال 2018 میلادی در سطح 6 میلیارد و 400 میلیون دلار قرار گرفته است. حجم سرمایه گذاری ها و وام های چینی جذب شده به اقتصاد ازبکستان از سطح 8 میلیارد دلار فراتر رفته است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می نمایند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

به "وام 40 میلیون دلاری چین به ازبکستان برای توسعه شبکه های مخابراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 40 میلیون دلاری چین به ازبکستان برای توسعه شبکه های مخابراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021