همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت

همزمان با تشدید تنش در منطقه کشمیر، وزیر خارجه هند راهی چین شده تا با مقام های این کشور درباره بحران اخیر رایزنی کند.

همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که تصویب یک قانون تازه در هند به تشدید بحران در منطقه مورد مناقشه کشمیر دامن زده، سابراهمانیام جیشانکار وزیر خارجه هند امروز (یکشنبه) به چین سفر نموده است.

به نوشته پایگاه زی نیوز، در بیانیه وزارت خارجه هند در خصوص سفر سه روزه جیشانکار که با هدف برگزاری نشست موسوم به ساز و کار سطح بالای هند-چین انجام می گیرد، آمده است: ساز و کار سطح بالای هند-چین نشانگر عزم دو طرف برای ایجاد شتاب بیشتر در روابط مردم با مردم دو کشور به وسیله تبادلاتی نظیر گردشگری، هنر، فیلم، رسانه، فرهنگ و ورزش است.

وی علاوه بر ریاست این نشست، قرار است در خصوص مسائل منطقه ای و روابط دوجانبه نیز با مقام های چینی گفت وگو کند.

دولت هند هفته گذشته گفت میخواهد با لغو بند 370 قانون اساسی این کشور، به وضعیت خودمختاری جامو و کشمیر خاتمه دهد. این وضعیت، قریب به 70 سال است که در این منطقه مورد مناقشه حاکم است.

چین و پاکستان به عنوان دو کشوری که در خصوص کشمیر ادعای ارضی دارند، این تصمیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. پکن حتی گفت از اقدام احتمالی اسلام آباد علیه این تصمیم، پشتیبانی می نماید.

سفر جیشانکار به پکن چند روز پس از آن صورت می گیرد که شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان برای رایزنی در خصوص کشمیر، به چین سفر کرد.

هند و چین دهه هاست که دستکم به صورت غیررسمی، یکدیگر را رقیب برشمرده و برای کاهش نفوذ طرف مقابل کوشش می نمایند. در تنش های میان هند و پاکستان نیز همیشه چین جانب اسلام آباد را گرفته است.

به "همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با بحران کشمیر، وزیر خارجه هند به چین رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021