استراماچونی: استقلال مدل ایتالیایی در راه است

استراماچونی قول قهرمانی نداده است اما او قول داده استقلال را با مدل کاملا ایتالیایی به لیگ نوزدهم بفرستد، آیا استرا پیروز خواهد شد؟

استراماچونی: استقلال مدل ایتالیایی در راه است

آندره استراماچونی بعد از هفته ها کش و قوس به عنوان سرمربی استقلال برگزیده شد. او را در هتل آموزشگاه به خبرنگاران حاضر و سایر مهمانان معرفی کردند که خبرش بلافاصله نیز روی خروجی سایت ها و صفحات مجازی نیز دیده شد. در این مراسم باشگاه استقلال کوشید با نظم مطلوبی معارفه سرمربی اش را برگزار کند که تا حدود زیادی پیروز بود. دعوت از خبرنگاران و عکاسان به طور رسمی، دعوت از پیشکسوتان باشگاه استقلال، پخش تصاویری از مربیان سابق این باشگاه به وسیله صفحه نمایش تعبه شده در سالن و ایجاد نظمی قابل قبول از اقدام های مناسب باشگاه استقلال در این نشست بود. باشگاه استقلال کوشید با سبکی حرفه ای تر سرمربی اش را به همه بشناساند و قرارداد فی مابین را در مقابل حضار امضاء کند. پیش تر اما باشگاه استقلال هرگز علاقه ای به برگزاری چنین نشست هایی نداشت.

حتی مسبوق به سابقه بود که قرارداد وینفرد شفر شب قبل از بازی با خونه به خونه در فینال جام حذفی 2 سال پیش در آبادان امضاء شد و باشگاه استقلال تنها به اطلاع رسانی درباره آن پرداخت اما گروه مدیران جدید کوشیدند اشتباه ها و نقص هایی که در گذشته صورت گرفته بود را تا حدی از بین ببرند و نشستی شکیل را ترتیب دهند.

حضور سفیر کشورایتالیا در این مراسم نیز از جمله اتفاقات ویژه ای بود که نشان داد ایتالیایی روی حضور استراماچونی در ایران نظر خاص و ویژه ای دارند و احتمالا وضعیت هم وطن خود در ایران را تا زمانی که در استقلال حضور داشته باشد، به دقت رصد خواهد نمود.

استراماچونی نیز در این نشست کنار سفیر کشورش نشست و هنگامی که برای عقد قرارداد با مسئولان باشگاه کنار فتحی رفت نیم نگاهی هم به سفیر کشورش داشت و با لبخندی بر لب درباره عقد قرارداد با استقلال گفت: من در ابتدای صحبت هایم از مدیرعامل و هیات مدیره تشکر می کنم. شنیده بودم ایرانی ها میهمان نواز هستند ولی خودم کاملا این موضوع را با چشمانم دیدم و تجربه کردم. افتخار می کنم که در استقلال و ایران هستم. می دانم مسئولیت مهمی در استقلال دارم. از سفیر ایتالیا متشکرم که اینجا هستند. یکی از دلایل حضورم در استقلال رابطه خوب ایران و ایتالیا است. در همان ابتدا از مرد ایتالیایی پرسیدند که آیا می تواند قولی برای قهرمانی با استقلال بدهد که او پاسخ هوشمندانه ای به این سوال داد: من همواره رابطه مستقیمی با باشگاه و هواداران داشته ام ولی نمی خواهم قولی بدهم. من کوششم این است که سطح کیفی را ارتقا بدهم. من قول بهتر شدن و کوشش مضاعف را می دهم نه قهرمانی. مطمئنا بدون بازیکنان نمی گردد به پیروزیت و قهرمانی رسید.

 

استرا سپس به ناکامی های استقلال در سال های اخیر اشاره نمود تا معین گردد، مسئولیتش در این باشگاه بسیار زیاد است: می دانم که استقلال 6 سال است که قهرمان نشده و قطعا کار سخت خواهد بود. می دانید که استقلال فصل هجدهم سوم شد و باید بهتر کار کرد که قهرمان شویم. یکسری از خارجی ها رفته اند و یکسری بازیکن هم جدا شدند و قطعا کار سخت است. درباره وینفرد شفر نیز از سرمربی جدید استقلال پرسیده شد که او حرف های جالبی درباره سرمربی سابق استقلال به زبان آورد: من با شفر مشورت نکردم ولی باید بگویم او مربی باتجربه است. البته اگر بخواهم نام کسی را ببرم که در این مدت به من درباره فوتبال ایران اطلاعاتی داد باید به نام رحمان رضایی اشاره کنم. مدیربرنامه های من با مدیربرنامه های رحمان یکی است و من از او بابت یاری هایش تشکر می کنم اما یادآور می شوم که رحمان درکادرفنی من نیست.

هیچ اطلاعاتی از ایران نداشتم

سرمربی استقلال به موضوعی صادقانه اشاره نمود و حرف هایش را این گونه ادامه داد: صادقانه بگویم وقتی خطیر با من تماس گرفت هیچ اطلاعاتی از فوتبال ایران نداشتم ولی سعی کردم اطلاعاتم را جمع کنم. امیدوارم با یاری همکارانم به جمع بندی خوبی برسم. من همراه خودم 3 مربی آورده ام. از باشگاه خواستم یک مربی گلرها و یک مربی دیگر به همراه یک بررسیور را درکادرفنی قرار بدهد. یکی از همکاران من کار بررسی را خواهد نمود. درخواست یک مترجم هم نموده ام چون حس کردم ممکن است در ارتباط برقرار کردن دچار مشکل شوم. استراما اما تاکید دارد که تیمش باید با بازیکنان ستاره آذین گردد. او تنها راه رسیدن به پیروزیت را جذب بازیکنان ایده ال می داند: در لیگ ما کارمان را قدم به قدم جلو می برم. یکی از اهداف من آرام آرام جلو رفتن است. ما احتیاج به بازیکنان خارجی با کیفیت و خوب احتیاج داریم.

آیا فوتبال هجومی در دستور کار سرمربی ایتالیایی خواهد بود یا خیر؟ استراماچونی به این سوال پاسخ می دهد: در ایتالیا مثالی هست که می گویند که حمله مثل بلیت پرفروش است. من در اسپارتاپراگ تیمی هجومی ساخته ام ولی اینکه بخواهیم از حالا بگوییم با چه سیستمی بازی می کنیم کار غلطی است و اول باید بازیکنان را بشناسم و بعد در خصوص سیستم تیمم حرف بزنم. تاکید استراماچونی به جذب بازیکنان خارجی این سوال را به وجود آورد که آیا این مربی به دنبال جذب گزینه هایی ازایتالیا است که او پاسخ این سوال را این گونه داد: در خصوص بازیکنان داخلی فیلم هایی دیده ام ولی مهم این است که با آنها کار کنم. ما حتما بازیکن خارجی می آوریم و شاید ایتالیایی هم باشند ولی این را بگویم بازیکنان ایتالیایی چندان ارزان نیستند. من کار راحتی در استقلال ندارم. فوتبال ایران و ایتالیا خیلی متفاوت است. می دانم هواداران استقلال از من می خواهند که فوتبال ایتالیایی را در اینجا اجرا کنم. من از هواداران استقلال متشکرم که از من خیلی حمایت کردند و از زمانی که آمدم استقبال خوبی انجام دادند.

10-1

به "استراماچونی: استقلال مدل ایتالیایی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی: استقلال مدل ایتالیایی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021