استرالیا به دنبال تنش آفرینی در دریای چین جنوبی نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا که برای شرکت در نشست اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند به اندونزی رفته است، از تصمیم کانبرا برای همکاری هر چه نزدیکتر با جاکارتا در حوزه امنیت نظامی سخن گفت اما تاکید نمود که استرالیا فعلا قصد آن را ندارد که در مشارکت با اندونزی به گشت زنی در دریای چین جنوبی بپردازد.

استرالیا به دنبال تنش آفرینی در دریای چین جنوبی نیست

لازم به ذکر است که جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی، ماه پیش در مصاحبه با استرالین از تمایل خود برای عملیات گشت دریایی مشترک با استرالیا در آبراه استراتژیک دریای چین جنوبی سخن گفته بود مشروط بر اینکه این اقدام به تشدید تنش ها با دولت پکن منجر نگردد.

چین به طور تاریخی مالکیت 90 درصد از دریای چین جنوبی را بر عهده دارد و آن را بخش جدایی ناپذیر از قلمرو ارضی خود تلقی می نماید. این در حالی است که دیگر کشورهای پیرامون این حوزه آبی ادعاهای کما بیش مشابهی را مطرح می نمایند.

به همین دلیل، ترنبول اعلام نمود که کانبرا هیچ اقدامی که به تشدید تنش ها در دریای چین جنوبی منجر گردد، انجام نخواهد داد.

به گفته وی، استرالیا به افزایش همکاری و هماهنگی نظامی با اندونزی متعهد است اما فعلا از این فراتر نمی رود.

استرالیا که در منطقه حساس پاسیفیک واقع است با اتخاذ مواضع نسبتا خنثی سعی می نماید تا جایی که امکان دارد مانع از ایجاد تنش با چین گردد و در عین حال در مناقشات منطقه ای نقش کشور بی طرف را ایفا نماید.

به "استرالیا به دنبال تنش آفرینی در دریای چین جنوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا به دنبال تنش آفرینی در دریای چین جنوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021