ازبکستان و چین قرارداد گسترش همکاری امضا کردند

ازبکستان و چین در چارچوب نشستی که در مرکز استان شاندونگ برگزار گردید، قراردادهای دوجانبه ای در مورد گسترش بیش از پیش همکاری امضا کردند.

ازبکستان و چین قرارداد گسترش همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، ازبکستان و چین در چارچوب نشستی که در مرکز استان شاندونگ برگزار گردید، قراردادهای دوجانبه ای در مورد گسترش بیش از پیش همکاری امضا کردند.

یادداشت تفاهم همکاری بین مرکز استراتژی توسعه و آموزشگاه علوم اجتماعی استان گانسو، قرارداد در مورد تبدیل و همکاری بین دانشگاه بین المللی گردشگری راه ابریشم و کالج تخصصی گردشگری استان شاندونگ، یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه بین المللی گردشگری راه ابریشم و دانشگاه سانیا به امضا رسیده است.

به عقیده کارشناسان، این اسناد به توسعه بیش از پیش روابط متقابل بین 2 کشور یاری می نمایند.

رستم قربان اف رئیس کمیته روابط بین ملت های ازبکستان گفت: تاشکند با قرار دریافت در مرکز آسیای مرکزی حلقه مهمی در راه ابریشم بزرگ می باشد.

وی اضافه نمود: راه ابریشم نه تنها تاریخ چین و ازبکستان بلکه مردم 2 کشور را نیز به متصل می نماید و با اطمینان کامل می توان گفت که دوستی بین 2 کشور بسیار محکم است و برگزاری این نشست به تحکیم آن یاری خواهد نمود.

چین بزرگ ترین همکار اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و چین در 11 ماه گذشته سال 2018 میلادی با 32.2 درصد افزایش در سطح 5 میلیارد و 677 میلیون دلار قرار گرفته است در حالیکه این شاخص در تمام سال 2017 میلادی در سطح 5 میلیارد دلار بوده است.

هم اکنون در ازبکستان بیش از 700 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران چینی از جمله بیش از 80 شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران چینی در زمینه های مختلف اقتصاد این کشور فعالیت می نمایند.

جمهوری خلق چین استقلال ازبکستان را در تاریخ 27 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 2 ژانویه سال 1992 میلادی روابط دیپلماتیک برقرار نموده است.

به "ازبکستان و چین قرارداد گسترش همکاری امضا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازبکستان و چین قرارداد گسترش همکاری امضا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021