دیوار بزرگ چین (پکن)

دیوار بزرگ چین یکی از عجایب هفتگانه قرون وسطی و همچنین یکی از عجایب جدید دنیاست. یونسکو این دیوار را بعنوان بزرگترین سازه دست ساز دنیا معرفی کرد. این دیوار از مواد گوناگونی، مثل سنگ، آجر و چوب ساخته شده است. دیوارهای اولیه آن در قرن سوم قبل از میلاد ساخته شده بودند، اما این حاکمان سلسله مینگ بودند که طول آن را تا 9 هزار کیلومتر گسترش دادند. بیشتر دیوارهای فعلی به «سلسله مینگ» بازمی گردند.

دیوار بزرگ چین (پکن)

پکن را می توان دروازه اصلی دیوار بزرگ نامید، چون چندین بخش مشهور دیوار در حومه های آن قرار دارند. معروف ترین بخش این دیوار در نزدیکی پکن، «بادالینگ» است. به همین خاطر خیلی از گروه های گردشگری بزرگ از آن بازدید می کنند و این اتفاق باعث شده که آن از بخش های دیگر شلوغ تر باشد.

Badaling

«دیوار بزرگ موتیانیو» در نزدیکی بادالینگ است و در کنار آن می توان به تماشای نماهای شگفت انگیزی از دیوار بزرگ و تپه های اطرافش نشست؛ امری که به دلیل حضور گردشگران بسیار کمتر، آرامش بخش خواهد بود. اگر نزدیک به 150 کیلومتر از مرکز شهر پکن (میدان تیان آنمن) دور شویم (کاری که معمولا حدود 2 و نیم ساعت طول می کشد)، می توانیم از «دیوار بزرگ جین شان لینگ» بازدید کنیم. با وجود فاصله نسبتا طولانی از پکن، این دیوار بسیار خیره کننده است و ارزش زمان صرف شده را دارد.

Mutianyu

اگر می خواهید از بخش هایی از دیوار بزرگ چین بازدید کنید که از زمان ساخت مرمت نشده باشند، «گوبیکو» و «جیانکو» می توانند گزینه های ایده آلی باشند که به ترتیب حدود 150 و 100 کیلومتر با مرکز شهر پکن فاصله دارند. البته باید درنظر داشته باشید که برای رسیدن به دیوار واقع در جیانکو باید از قسمت هایی خطرناک که شیب بسیار تندی دارند، بالا بروید که این امر فقط به کوهنوردان باتجربه توصیه می شود.

Jiankou

به "دیوار بزرگ چین (پکن)" امتیاز دهید

1 کاربر به "دیوار بزرگ چین (پکن)" امتیاز داده است | امتیاز: 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار بزرگ چین (پکن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021