راهنمای سفر ونیز - قسمت سوم

به بخش سوم و پایانی راهنمای سفر ونیز رسیدیم. در هر یک از دو قسمت قبلی با 8 جاذبه و فعالیت دلنشین ونیز آشنا شدیم. در این قسمت، 9 مورد آخر را معرفی می کنیم تا این سلسله مقالات به پایان برسند و گردشگران و مشتاقان سفر به این شهر تماشایی ایتالیا از هر چیزی که باید درباره ونیز بدانند، مطلع شوند.

راهنمای سفر ونیز - قسمت سوم

 

17. اپرای سیار در کاخ Palazzo Barbarigo Minotti

Opera in Palazzo Barbarigo Minotto

اجراهای اپرا در این کاخ پیشین برگزار می شوند. این ساختمان از بیرون زمخت به نظر می رسد، اما وقتی وارد آن می شوید، فضاهای خاص گوناگون آن جزئی از اجرای اپرا هستند. درنتیجه این تجربه ویژه، تاثیر شدیدی از تاریخچه و طراحی منحصر به فرد این کاخ گرفته. بین بخش های مختلف اجرا، اتاق تان را تغییر می دهید. این اتاق های متفاوت حکم سن بخش های گوناگون را دارند. اگر می خواهید غروب خاصی را تجربه کنید یا همیشه می خواستید که در یک اپرا حضور داشته باشید، به جای درستی آمده اید.

 

18. از ساحل Lido di Venezia بازدید کنید

Lido di Venezia beach

جزیره «Lido di Venezia» یکی از محله های تشکیل دهنده شهر ونیز است. این جزیره طویل برای فعالیت های آرام و راحتی مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی ایده آل است. همچنین می توانید که روزتان را در ساحل Lido بگذرانید. فانوس دریایی «Faro di San Nicolò» یکی از نقاط دیدنی شمال جزیره است. اگر عاشق گلف هستید هم می توانید به جنوب جزیره بروید. در اینجا می توانید تا سد «Diga Faro Alberoni» پیاده روی کنید.

 

19. کتابفروشی Libreria Acqua Alta

Libreria Acqua Alta

یک کتابفروشی مثل این را در هیچ جایی پیدا نخواهید کرد. محیط داخلی آن بخاطر انباشت کتاب هایی که در آن پیدا می کنید، خاص است. بدلیل سیل هایی که در فصل زمستان اغلب در ونیز رخ می دهند، کتاب هایی در قایق یا وان حمام انباشته شده اند. همچنین به محض اینکه وارد کتابفروشی «Libreria Acqua Alta» می شوید، گربه هایی را می بینید که روی کتاب ها دراز کشیده اند و در صندوق پول نشسته اند.

 

20. چشم انداز مرکز خرید T Fondaco dei Tedeschi

تراس پشت بام T Fondaco dei Tedeschi

در مرکز خرید «T Fondaco dei Tedeschi» می توانید لباس، کفش، کیف دستی، یادگاری یا شراب بخرید. شما همچنین می توانید برندهای شناخته شده و لوکس و چیزهای دیگری را در آن پیدا کنید. بشدت توصیه می شود که یک بلیت رایگان را برای تراس پشت بام رزرو کنید. این تراس یکی از بهترین نماهای ونیز را دارد و در مقایسه با خیابان های کوچک یا رودخانه می توانید شهر و زیبایی هایش را به شکل کاملا متفاوتی ببینید.

 

Galleria dell’Accademia .21 و موزه های دیگر

موزه Palazzo Mocenigo

علاوه بر موزه هایی که در صدر فهرست بازدید بسیاری از بازدیدکنندگان هستند، مثل موزه معروف «Galleria dell’Accademia» که آثار هنری از قرن های 13 تا 18 را در خود جای داده، موزه ها و مکان های جالب کمتر شناخته شده ای هم در ونیز هستند. یکی از آن ها موزه «Palazzo Mocenigo» است که دارای اطلاعاتی از البسه و عطرها می باشد. به موزه دریایی «Museo Storica Navale» هم می توان اشاره کرد. آلات زهی در معرض نمایش در موزه «Museo della Musica» سرگیجه آور هستند.

 

San Zanipolo .22 و کلیساهای ونیزی دیگر

San Zanipolo

اگر عاشق بازدید از کلیساها هستید، بازدید از کلیسای چشمگیر «Basilica di Santa Maria della Salute»، کلیسای « Santi Giovanni e Paolo (San Zanipolo)» با مقبره های متعددش از دوک ها یا کلیسای «San Zaccaria» با گورابه های غرق شده اش را به هیچ وجه از دست ندهید. هر کلیسای ونیز داستان ویژه ای دارد، پس معماری و اثر هنری منحصر به فرد هر کدام را کشف کنید.

 

23. بازار Mercati di Rialto

بازار Mercati di Rialto

بازار «Mercati di Rialto» در کانال بزرگ واقع است و می توانید همه نوع غذایی، از جمله سبزیجات، میوه، ماهی، گوشت قرمز و ادویه جات را در آن بخرید. همه کالاها به زیبایی نمایش داده شده اند تا بتوانید به خوبی مشاهده شان کنید. اگر نمی خواهید از بازار چیزی بخرید هم می توانید از آن بازدید کنید تا با بازار محصولات تازه ایتالیایی آشنا شوید. مشاهده اینکه محلی ها برای ناهار یا شام مفصل ایتالیایی چطور خواربار تازه می خرند، یک تجربه منحصر به فرد باقی می ماند.

 

24. کارناوال ونیز

Carnevale di Venezia

«کارناوال ونیز» (Carnevale di Venezia) یک رویداد معروف سالانه است. این کارناوال با نقاب های خوش تزئینی که شرکت کنندگان می پوشند، بیشتر شناخته می شود. نقاب در گذشته کارکردی خارج از زمان کارناوال نیز داشت که آن گذر از خیابان بدون شناخته شدن بود. حالا نقاب جزئی از مراسم هاست. زیباترین نقاب هر ساله توسط یک هیئت بین المللی از طراحان مد انتخاب می شود.

 

25. دیدن زیبایی های ناحیه ونیز

Chioggia

علاوه بر همه جذابیت ها و فعالیت های گردشگری شگفت انگیز در خود ونیز، چیزهای زیادی برای دیدن و کارهای زیادی برای انجام دادن در مجاورت شهر نیز هست. از جزیره های «مورانو»، «بورانو»، «تورچلو» یا ساحل جزیره «Lido» با قایق بازدید کنید. با قطار به شهرهای «پادووا» یا «ورونا» بروید و از فرهنگ غنی شان بهره ببرید. شهر «Chioggia» در جنوب کولاب نیز ارزش سفر با قایق را دارد.

 

برای مطالعه بخش اول راهنمای سفر ونیز به این مقاله و بخش دوم آن به این مقاله می توانید مراجعه کنید.

به "راهنمای سفر ونیز - قسمت سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ونیز - قسمت سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021