راهنمای سفر ونیز - قسمت اول

ونیز شهری زیباست که از بیش از 100 جزیره کوچک تشکیل شده. بعضی از این جزیره ها به هم نزدیک تر هستند و کانال های زیادی آن ها را به هم متصل می کنند. جزیره های دیگر، دورتر هستند، اما بخاطر فراوانی بخش های آبی، جابجایی با قایق روش متداولی برای بازدید از جاذبه های ونیز است. این شهر ایتالیایی برای گردشگری پیاده نیز ایده آل است. خیابان ها و پل های کوچکی که محله ها را به هم متصل می کنند، تصورات آدم را درگیر خود می کنند. در بخش اول از این سلسله مقالات، با 8 مورد از 25 جاذبه دیدنی شهر ونیز ایتالیا آشنا خواهید شد.

راهنمای سفر ونیز - قسمت اول

 

1. کلیسای جامع سن مارکو

Saint Mark's Basilica

چه بار اول باشد که به ونیز سفر می کنید و چه بار دهم، کلیسای جامع سن مارکو شما را تحت تاثیر قرار می دهد. این کلیسا جزئیات زیادی دارد؛ از گنبدهای طلایی با نقاشی های داخلی گرفته تا تزئینات و مجسمه های حیوانات زیبا در بیرون آن. توصیه می شود که زمان خاصی را به دیدن معرق کاری چاه اختصاص دهید که به چاه افتادن یوسف توسط برادرانش را نشان می دهد.

 

2. بازدید از مکان های دیدنی میدان سن مارکو

Saint Mark's Square

میدان سن مارکو نقطه شروع خیلی از فعالیت ها در این ناحیه است. در اطراف این میدان موزه «Museo Correr»، «موزه باستان شناسی»، برج ساعت «Torre dell’Orologio» و کلیسای جامع سن مارکو و «قصر دوک» در کنار آن را داریم. در نزدیکی این میدان، «کانال بزرگ» هست که در آن کوتاه اسکله هایی برای سفرهای گوناگون با قایق قرار دارند. یکی از ویژگی های شاخص این میدان، گالری های اطراف آن هستند. اما اگر علاقه ای به ازدحام جمعیت ندارید، در زمان های خلوت تر از آن باید بازدید کنید.

 

3. قصر دوک

Doge's Palace

قصر دوک که در زبان ایتالیایی به آن «Palazzo Ducale» می گویند، خانه دوک، رهبر جمهوری سابق ونیز، بود. این قصر که سبکی گوتیک دارد، میزبان نهادهای سیاسی متفاوت بود. در حال حاضر قصر دوک یک موزه است که در آن می توانید از اتاق های دوک بازدید کنید. پلی از قصر دوک و از روی کانال می گذرد که نام آن «پل افسوس ها» (Ponte dei Sospiri) است. محکومینی که حکم های خود را شنیده بودند، برای ورود به زندان در آن طرف کانال، از آن می گذشتند.

 

4. کانال بزرگ و پل ریالتو

Canal Grande & Rialto Bridge

کانال بزرگ از 6 منطقه ونیز می گذرد و در آن ها جریان دارد. خیلی از کانال های کوچکتر در نهایت به کانال بزرگ می رسند. دیدن این کانال از ساحل، چشم انداز زیبایی را به وجود می آورد، اما سفر با قایق برای تجربه بناها و مکان های دیدنی ونیز از روی آب حتی از آن نیز بهتر است. این کار را باید حداقل یکبار در زندگی تان انجام دهید. تقریبا در وسط کانال بزرگ، پل معروف ریالتو قرار دارد. این پل پیاده روی سرپوشیده، مغازه های زیادی دارد که در آن می توانید یادگاری های خود را بخرید.

 

5. تئاتر لا فنیچه

Teatro la Fenice

نیازی نیست که عاشق تئاتر باشید تا از فضای داخلی این مکان زیبا لذت ببرید. صندلی های مخملی، بالکن های با تزئینات فراوان، نورپردازی و سقف شگفت انگیز، حتی بدون هیچ اجرایی، بازدید از این تئاتر را به تجربه ویژه ای تبدیل می کنند. اما در این تئاتر، اجراهای گوناگونی مثل اپرا و باله ونیزی و کنسرت هم صورت می پذیرد. اگر بخواهید می توانید یک نمایش تئاتر را در تئاتر لا فنیچه ببینید و در حین میان پرده، به همه رنگ ها و نقاشی های این مکان خیره شوید.

 

6. مجموعه پگی گوگنهایم

Peggy Guggenheim Collection

از کانال بزرگ می توانید «موزه پگی گوگنهایم» را ببینید. این ساختمان فقط یک طبقه دارد، اما توجهات را به خود جلب می کند. این مجموعه مدرن از نقاشی ها و باغ و مجسمه های پشت موزه ارزش بازدید را دارند. بیشتر آثار هنری اروپایی و آمریکایی را در این مکان خواهید دید. این موزه آرامش خاصی هم دارد؛ امری که در شهر شلوغی مثل ونیز بعضی وقت ها غافلگیری خوبی است.

 

7. از Campanile بالا بروید

Campanile

این برج ناقوس در میدان سن مارکو و بین موزه باستان شناسی و برج ساعت Torre dell’Orologio واقع است. اول از همه، آجرهای برج چشم ها را به خود خیره می کنند، اما بعد از آن پایه برج را خواهید دید. ستون ها و تزئینات در ورودی برج باشکوه هستند، اما سپس چشم های تان به نوک برج Campanile جلب می شوند. مس سبز، تزئینات مرمر و فرشته طلایی در بالای برج، آن را تکمیل می کنند. می توانید از برج بالا بروید تا از چشم انداز میدان سن مارکو و کولاب لذت ببرید.

 

8. قایق سواری از کنار جزیره های مورانو، بورانو و تورچلو

Burano

در اطراف ونیز چندین جزیره هستند که با خرید تور مخصوص می توانید از آن ها بازدید کنید. «مورانو» نزدیک ترین جزیره به ونیز است و بیشتر بخاطر هنر شیشه و موزه ها یا مغازه های مربوطه معروف است. «بورانو» کمی دورتر است. در اینجا نمی توانید خیابان و خانه های رنگی اش را نادیده بگیرید. «تورچلو» دوترین جزیره از بین این 3 جزیره است. در این جزیره، «کلیسای سانتا ماریا آسونتا» قرار دارد و چشم انداز زیبایی از کولاب را دارید. در سفرتان به ونیز نباید تور این جزیره ها را از دست دهید.

Murano

 

برای مطالعه بخش دوم راهنمای سفر ونیز به این مقاله و بخش سوم آن به این مقاله می توانید مراجعه کنید.

به "راهنمای سفر ونیز - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ونیز - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021