راهنمای سفر ونیز - قسمت دوم

در بخش اول این سلسله مقالات، 8 جاذبه زیبا و دیدنی ونیز را معرفی کردیم. اما هر کس که با ونیز آشنا باشد، می داند که این شهر جادویی چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد. در بخش دوم راهنمای ونیز، 8 جاذبه گردشگری دیگر از این شهر زیبای ایتالیا را معرفی می کنیم. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت ببرید.

راهنمای سفر ونیز - قسمت دوم

 

9. منطقه Cannaregio و Campo del Ghetto

Cannaregio District

علاوه بر جزیره های زیادی که متعلق به شهرداری ونیز هستند، این شهر 6 منطقه بزرگتر نیز دارد. Cannaregio یکی از این مناطق و شمالی ترین آن هاست. در این منطقه، «محله یهودی ها» به نام «Campo del Ghetto» را خواهید یافت که در آن «کنیسه ها» (synagogues) و یک موزه یهودی قرار دارند. رستوران های «کوشر» (حلال یهودی) و یک موزه یهودی نیز در آن واقع هستند. منطقه غیر توریستی Cannaregio بخاطر کلیساهای «Madonna dell’Orto» و «Santa Maria Assunta Detta I Gesuiti» معروف است. کاخ «Ca' d'Oro» نیز یکی دیگر از زیبایی های این مکان است. این محله دوست داشتنی برای قدم زدن ایده آل است.

 

10. پل افسوس ها

Bridge of Sighs

بعد از توسعه های گوناگون کاخ دوک، «Ponte dei Sospiri» یا «پل افسوس ها» در قرن هفدهم ساخته شد. هدف از این پل اتصال کاخ دوک فعلی به زندان جدیدی بود که در آن طرف کانال ساخته شده بود. اسم پل افسوس ها به آخرین افسوسی اشاره دارد که از دهان محکومینی که به زندان منتقل می شدند، خارج میشد.

 

11. منطقه Dorsoduro

Dorsoduro District

Dorsoduro جنوبی ترین محله ونیز است که بخاطر فرهنگ و دانشجویانش شناخته می شود. وقتی در این محله قدم می زنید، با چندین منطقه قابل توجه مثل مجموعه پگی گوگنهایم، موزه هنر «Punta della Dogana» و گالری « Galleria dell'Accademia» روبرو می شوید. در شرق Dorsoduro، کانال بزرگ قرار دارد. از چندین کلیسا مثل « Santa Maria del Rosario» و «San Sebastiano» هم می توانید بازدید کنید.

 

12. با یک گوندولا به کشف ونیز بپردازید

Gondola

چندین گزینه حمل و نقل آبی در ونیز وجود دارد، اما گوندولا اصیل ترین روش آن است. زمان خوبی را برای استفاده از گوندولا انتخاب کنید تا به شلوغی نخورید. سر هزینه سفر به مقصد به توافق برسید و گوندولا سواری تان را با چیز اضافه ای مثل موسیقی کلاسیک، یک قطعه «سِرِناد» (آهنگ عاشقانه) یا سفر غروب هنگام ویژه ای تکمیل کنید. یادتان باشد که ژاکت مخصوصی را برای گوندولا سواری در غروب بیاورید چون حتی در تابستان هم این مسیر روی آب ممکن است که سرد باشد.

 

13. کلیسای Basilica di Santa Maria Gloriosa dei Frari

Basilica di Santa Maria Gloriosa dei Frari

این کلیسای گوتیک در منطقه «San Polo» که به قرن چهاردم برمی گردد، دو اثر هنری نقاش معروف، «Titian»، را در خود جای داده. کف و تزئینات داخل آن تصورات آدم را درگیر خود می کنند، اما چیزی که این کلیسا بطور خاصی برای آن شناخته می شود، این واقعیت است که بقایای Titian در آن دفن شده اند. تصاویر و رنگ های زیادی که در نقاشی های او استفاده شده اند، در تضاد با نمای بیرونی آجری ساده کلیسا هستند.

 

14. موزه Scuola Grande di San Rocco

Scuola Grande di San Rocco

«Scuola Grande di San Rocco» یک موزه تحسین برانگیز قرن شانزدهمی است که آثار هنری هنرمندان گوناگونی از جمله «تینتورتو» را نمایش می دهد. در این موزه بیشتر آثاری از دوره رنسانس را خواهید یافت. این موزه کوچکی است و بخاطر دوره ای که نمایش می دهد می توان آن را در تاریکی تجربه کرد. صحنه های روی سقف ها و دیوارها با رنگ های تیره نقاشی شده اند، اما داستانی که تعریف می کنند بسیار تحسین برانگیز است.

 

15. جزیره «San Giorgio Maggiore»

Chiesa di San Giorgio Maggiore

در این جزیره کوچک در طرف مقابل میدان سن مارکو، کلیسایی به اسم «Chiesa di San Giorgio Maggiore» قرار دارد. این کلیسا که ظاهر سفیدی دارد، نماهای زیبایی از ونیز را از بالای برج ارائه می دهد و می توان آن را به صورت واضح از منطقه «Castello» دید. آثار هنری گوناگونی هم در کلیسا به نمایش درآمده اند و یک باشگاه قایقرانی بادبانی در این جزیره وجود دارد. این جزیره بازدیدکنندگان زیادی را به خود نمی بیند.

 

16. کاخ Scala Contarini del Bovolo

Scala Contarini del Bovolo

این ساختمان قرن پانزدهمی با وجود اینکه بازسازی شده، اما شکل خود را حفظ کرده. کاخ اولیه یک راه پله مارپیچ بیرون از محیط داخلی داشت که در جلوی ساختمان به بالکن ها می رسید. کلمه «bovolo» به حلزون اشاره دارد چون ظاهر پله ها شبیه به صدف یک حلزون است. از بالای راه پله مارپیچ، نمای خوبی از ونیز خواهید داشت.

 

برای مطالعه بخش اول راهنمای سفر ونیز به این مقاله و بخش سوم آن به این مقاله می توانید مراجعه کنید.

به "راهنمای سفر ونیز - قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر ونیز - قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021