ژاپن خواهان دسترسی گسترده تر به بازار چین است

تارو کونو وزیر خارجه ژاپن که در راس هیاتی به چین سفر کرد گفته است می خواهد کشورش دسترسی گسترده تری به بازار چین داشته باشد.

ژاپن خواهان دسترسی گسترده تر به بازار چین است

به گزارش خبرنگاران، کونو شامگاه یکشنبه در جریان دیدار با وانگ یی وزیر خارجه چین در پکن، درباره روابط دو جانبه و همکاری های مالی و تجاری، با طرف چینی بحث و رایزنی کرد.

همزمان اعلام شده است ژاپن می خواهد شرکت های این کشور راهی بازتر در بازار چین داشته باشند و باید در شرایطی عادلانه تر با آنها برخورد گردد.

توکیو اما می گوید که به نظر می رسد چین بیش از گذشته مایل است با کشورهای همسایه و اتحادیه اروپا روابط تجاری و مالی داشته باشد و درباره اختلافات هم مایل به گفت و گو است.

شی اینهونگ استاد دانشگاه خلق در پکن می گوید ژاپن نمی خواهد از قافله عقب بماند آنها نیز مانند آمریکا و اروپا می خواهند فرصت های بیشتری در بازار چین پیدا نمایند.

ژاپن هم به گفته این کارشناس بی تمایل برای گفت و گو و گسترش روابط مالی و تجاری با چین نیست زیرا این کشور نیز دارای 69 میلیارد دلار مازاد تجاری در برابر آمریکا است و تیغ تعرفه های واشنگتن توکیو را هم تهدید می نماید.

از سوی دیگر پکن در کوشش است تا بازار خود را متنوع تر کند و تنها به آمریکا متکی نباشد و برای همین در ماه های گذشته مقام های این کشور با همتایان اروپایی و ژاپنی خود درباره راه های گسترش روابط گفت و گو نموده اند.

در ابتدای ماه جاری میلادی هم ژاپن و چین یک دور مذاکرات با عنوان گفت و گوهای ابتکاری میان طرفین برگزار کردند که یکی از اصلی ترین مباحث آن حراست از حق مالکیت معنوی بوده است که یکی از اصلی ترین موارد اختلاف چین با کشورهای اروپایی و آمریکا و ژاپن به حساب می آید.

به "ژاپن خواهان دسترسی گسترده تر به بازار چین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن خواهان دسترسی گسترده تر به بازار چین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021