فرانسه و معضل آزار خیابانی، 700 مورد جریمه در یک سال

به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، مقامات فرانسه از سال گذشته و از زمان اجرایی شدن قانون جدید مقابله با اذیت و آزار زنان در خیابان، بیش از 700 مورد جریمه صادر نموده است.

فرانسه و معضل آزار خیابانی، 700 مورد جریمه در یک سال

دولت پاریس در پیغام توئیتری اعلام نمود: برای مدتی بسیار طولانی، آزار و اذیت های خیابانی تحمل شد. اما دیگر اجازه توهین، تهدید، دنبال کردن یا تحقیر زنان در خیابان ها، شبکه های حمل و نقل یا در فضای عمومی داده نمی گردد. جریمه خاطیان ادامه خواهد یافت.

قانون مبارزه با اذیت و آزار خیابانی زنان از آگوست سال گذشته میلادی اجرایی شده است.

بر اساس این قانون، خاطیان را می توان به دلیل ارتکاب جرایمی همچون متلک گفتن، انجام حرکات ناپسند، اظهارنظرهای نامناسب دربارۀ ظاهر و بدن زنان، پیشنهادهای جنسی و تعقیب در خیابان، بین 90 تا 750 یورو جریمه کرد.

همچنین در صورت تکرار این جرائم یا ایجاد مزاحمت برای دختران کمتر از 15 سال یا سوء استفاده از قدرت در مقابل زنان و ارتکاب جرایمی دیگر از این دست، مبلغ جریمه می تواند تا 1500 یورو افزایش یابد.

بنابر گزارش منتشر شده در آوریل سال 2018 میلادی از سوی موسسه مطالعاتی IFOP فرانسه، از هر 10 زن فرانسوی 8 نفر گفته اند که دست کم یک بار، نوعی از مزاحمت یا سوء استفاده جنسی را در اماکن عمومی تجربه نموده اند.

به "فرانسه و معضل آزار خیابانی، 700 مورد جریمه در یک سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه و معضل آزار خیابانی، 700 مورد جریمه در یک سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021