حضور 209 استاد و 73 دانشجو از فرانسه در دانشگاه تهران طی 4 سال، ریز شدن علم ما را از کارایی علم غافل کرد

رئیس دانشگاه تهران گفت: زمانی برای تسلط بیشتر بر علم آن را به بخش های مختلف تقسیم کردیم که عمیق شدن توجه به علم ما را از کارایی علم غافل کرد و از این رو نهضتی در دنیا شکل گرفته که چگونه یافته ها را در کنار هم قرار دهیم و مسائل را حل کنیم.

حضور 209 استاد و 73 دانشجو از فرانسه در دانشگاه تهران طی 4 سال، ریز شدن علم ما را از کارایی علم غافل کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در همایش بین المللی فرانسه زبان که با هدف آموزش و بیان تجربیات بین رشته ای برگزار گردید، گفت: اگرچه علم بشر بیشتر شده و رفاه افزایش یافته اما مسائل بشر هم بیشتر شده است.

وی گفت: زمانی برای تسلط بیشتر بر علم آن را به بخش های مختلف تقسیم کردیم که عمیق شدن توجه به علم ما را از کارایی علم غافل کرد و از این رو نهضتی در دنیا شکل گرفته که چگونه یافته ها را در کنار هم قرار دهیم و مسائل را حل کنیم.

نیلی احمدآبادی با اشاره به اینکه در موضوع اخیر سیلاب در کشور دانشگاه تهران مسئول مسئول هیات ویژه آنالیز موضوع تا با همکاری دانشگاه های خارجی و داخلی موضوع را آنالیز کند، گفت: در این حادثه 16 موضوع فهرست شد که تنها دو موضوع مختص آب بود؛ این مسئله بر لزوم همکاری های بین المللی برای فائق آمدن بر چالش ها تاکید دارد و اگر می خواهیم مساله را در شکل کلان حل کنیم باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم و نگاهمان فقط به داخلی ها نباشد و از تجربیات بین المللی هم استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه تهران اضافه نمود: یکی از مهمترین قابلیت های دانشگاه تهران تعدد گرایش ها و رشته ها است و بزرگترین چالش هم چالش بین رشته ای است.

وی گفت: البته در زمینه همکاری های بین رشته ای پیشرفت داشته ایم اما از پیشرفت خود راضی نیستیم.

نیلی با اشاره به همکاری های دانشگاه تهران و دانشگاه های فرانسه، گفت: طی چهار سال گذشته میزبان 209 استاد از فرانسه و 73 دانشجوی فرانسوی بوده ایم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره های مشترک، تبادل استاد، جابجایی دانشجو، برنامه های مانند جندی شاپور که با تامین اقتصادی مشترک دانشگاه تهران و فرانسه انجام شد از موارد همکاری طرفین بوده است.

وی ادامه داد: 10 هزار دانشجوی دکتری و 20 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران تحصیل می نمایند که فرصتی برای افزایش همکاری های بین رشته ای هستند.

نیلی گفت: از طرف 13 دانشگاه سطح اول ایران به توسعه روابط با دانشگاه های فرانسه تاکید می کنم و سیاست دولت هم این است که در زمینه بین دانشگاهی همکاری های بین المللی افزایش یابد.

به "حضور 209 استاد و 73 دانشجو از فرانسه در دانشگاه تهران طی 4 سال، ریز شدن علم ما را از کارایی علم غافل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 209 استاد و 73 دانشجو از فرانسه در دانشگاه تهران طی 4 سال، ریز شدن علم ما را از کارایی علم غافل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021