تعرفه های بیشتر علیه چین اگر شی در نشست جی 20 شرکت نکند

رئیس جمهوری آمریکا بیان کرد: اگر رئیس جمهوری چین در نشست جی 20 شرکت نکند تعرفه های بیشتری علیه واردات محصولات چینی اعمال می گردد.

تعرفه های بیشتر علیه چین اگر شی در نشست جی 20 شرکت نکند

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه آیا اگر رئیس جمهوری چین در اجلاس جی 20 شرکت نکند تعرفه های جدید علیه چین بلافاصله اعمال می شوند، گفت: بله اعمال خواهد شد.

انتظار می رود ترامپ با شی در حاشیه اجلاس جی 20 دیدار کند.

با این حال وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد، پکن از مذاکرات تجاری بیشتر با واشنگتن استقبال می نماید اما فعلاً هیچ چیز برای خاطرنشان کردن در خصوص امکان برگزاری نشستی میان رهبران دو کشور در جریان نشست آینده گروه 20 در اوزاکای ژاپن ندارد.

نشست جی 20 در 28 و 29 ماه ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در ژاپن برگزار می گردد. در این نشست 19 تن از سران کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر نقاط دنیا حضور دارند.

پیشتر ترامپ اعلام نموده بود که اگر شی جینپینگ در نشست پیش روی جی 20 شرکت نکند، تعجب خواهد نمود. او روابط خوبی با رئیس جمهوری چین دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری چین واقعاً یک انسان غیرباور کردنی است.

رئیس جمهوری آمریکا در تدارک برای اعمال تعرفه های 25 درصدی بر واردات تقریباً تمامی کالاها از چین است که تاکنون از جنگ تجاری دو کشور مصون مانده اند.

به همین دلیل این کالاها شامل کالاهای مصرفی نظیر تلفن های همراه، رایانه و البسه خواهند شد.

ترامپ به تازگی در فرانسه خاطرنشان کرد که بعد از نشست با شی جینپینگ درباره ادامه اعمال تعرفه های افزایش یافته بر واردات از چین تصمیم خواهد گرفت.، ایسنا

به "تعرفه های بیشتر علیه چین اگر شی در نشست جی 20 شرکت نکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعرفه های بیشتر علیه چین اگر شی در نشست جی 20 شرکت نکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021