تایلند، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود محکوم کرد

دولت تایلند به دنبال حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس از رهبر حزب مخالفین، آنان را به دخالت در امور داخلی خود محکوم کرد.

تایلند، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود محکوم کرد

به گزارش شبکه سی تی ان، وزارت خارجه تایلند حضور سفرا و دیپلمات های غربی در مقر پلیس به دلیل احضار تاناتورن جوآنگرونگروآنگکیت رهبر حزب مخالف دولت را مصداق دخالت در امور داخلی کشور برشمرد.

معاون وزیر خارجه تایلند با احضار سفرا و دیپلمات های غربی به وزارت خارجه به آنان هشدار داد که اقدامات اخیر آنان به معنای دخالت در امور داخلی تایلند است.

وزارت خارجه تایلند در بیانیه ای یادآور شد که رفتارهای سفرای غربی فراتر از وظایف دیپلماتیک آنان است و ماده 41 کنوانسیون وین در ارتباط با روابط دیپلماتیک 1961 را نقض می نماید.

به گفته وزارت خارجه دولت بانکوک، بر طبق کنوانسیون وین دیپلمات ها باید قوانین و الزامات کشور میزبان را رعایت نمایند و از دخالت در امور داخلی آن اجتناب ورزد.

یادآور می گردد سفرا و دیپلمات هایی که توسط وزارت خارجه تایلند فراخوانده شده اند از کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، هلند، کانادا و استرالیا بوده اند.

تاناتورن جوآنگرونگروآنگکیت رهبر حزب اپوزیسیون آینده پیش رو به دلیل اقدام علیه امنیت و ایجاد فتنه در کشور توسط پلیس تایلند فراخوانده شده است.

به گزارش روزنامه بانکوک پست، اگر اتهام رهبر اپوزیسیون تایلند محرز گردد، وی به هفت سال، دو سال و شش ماه حبس بابت سه فقره جرم محکوم خواهد شد.

حزب آینده پیش رو تایلند موفق شد تا در انتخابات پارلمانی 24 مارس امسال، 71 درصد آرا را به دست بیاورد.

به "تایلند، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021