آشنایی با بلندترین سرسره آبی دنیا در جنگل های مالزی

این سرسره آبی 1140 متری که اخیرا در پارک جنگلی پنانگ مالزی ساخته شده، بلندترین سرسره آبی دنیا است. رکورد فعلی بلندترین سرسره آبی دنیا از سال 2015 متعلق به سرسره 605 متری پارک اکشن در نیوجرسی است، اما تا یک ماه دیگر جای خود را به سرسره جدید مالزی خواهد داد.

آشنایی با بلندترین سرسره آبی دنیا در جنگل های مالزی

ماجراجویان می توانند 4 دقیقه هیجان واقعی سرسره سواری را تجربه نمایند. این سرسره از بالای تپه شروع شده و بعد از طی جهت 1140 متری از میان درختان جنگلی به یک استخر بزرگ در خاتمه می رسد.

هدف اصلی ساخت این سرسره این بوده که بازدیدنمایندگان کل پارک را تماشا نمایند. یکی از سخت ترین بخش های ساخت آن هم عبور از میان جنگل و درختان بدون آسیب زدن به اکوسیستم بوده است. به همین منظور به جای استفاده از ماشین آلات سنگینی که معمولا در چنین پروژه هایی احتیاج است، بیشتر مصالح با دست به محل ساخت وساز حمل شده اند. همچنین مهندسان سرسره را طراحی طوری نموده اند که به جای قطع کردن درختان، آن ها را دور بزند.

معمولا برای ساخت سرسره با این ابعاد به برجی با ارتفاع یک ساختمان 20 طبقه احتیاج است، که هم بسیار پرهزینه است و هم از نظر بصری نامطلوب؛ به خصوص در طبیعیی مثل جنگل پنانگ. بنابراین سرسره از یکی از تپه های اطراف شروع می گردد که می توانید با ماشین های کابلی به آن برسید.

به "آشنایی با بلندترین سرسره آبی دنیا در جنگل های مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بلندترین سرسره آبی دنیا در جنگل های مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021