پیک موتوری های ویتنام و حمل و نقل کالاهای عجیب

وسایل نقلیه دو چرخ مثل موتورسیکلت و اسکوتر، محبوب ترین وسایل حمل و نقل در جنوب شرقی آسیا هستند. اگر تا به حال به کشوری مثل ویتنام سفر نموده باشید، حتما متوجه شده اید که این وسایل، انتخاب بیشتر مردم هستند. در شهر های شلوغ و متراکمی مثل هانوی، این وسایل نقلیه به مردم یاری می نمایند از کوچه و خیابان های باریک عبور نمایند و در زمان پارک کردن صرفه جویی نمایند، همچنین به طرز جالبی برای حمل و نقل بار و کالا استفاده می شوند.

پیک موتوری های ویتنام و حمل و نقل کالاهای عجیب

کیسه های ماهی زنده

عکاس بریتانیایی جان انوک اولین بار 15 سال پیش به ویتنام سفر کرد و تحت تاثیر موتورسیکلت ها و فرهنگ موتوری این منطقه نهاده شد. این وسایل نقلیه اسب های بارکش شهر هستند و به کسب و کار های کوچک امکان فعالیت می دهند. حجم باری که مردم روی موتورهای خود می گذارند، واقعا شگفت انگیز است.

گل

از موتورسیکلت ها برای ارسال و تحویل کالاهای متنوع و گاهی عجیب استفاده می گردد، مثل حمل و نقل کیسه های ماهی زنده، تخم مرغ، گل و... این یکی از مناظری است که در ویتنام زیاد می بینید و مردم نمی توانند زندگی روزمره را بدون آن ها تصور نمایند.

کیسه های یخ

تخم مرغ

هانوی 7.7 میلیون نفر جمعیت، پنج میلیون موتورسیکلت و نیم میلیون اتومبیل دارد. از آنجا که تقریبا همه مردم شهر یک موتور دارند، مسائل جدی آلودگی هوا ایجاد شده است. بنابراین در سال 2017 دولت گفت که تردد همه دوچرخه های موتوری از سال 2030 در این شهر ممنوع خواهند شد.

توپ پلاستیکی

وقتی انوک این خبر را خواند، تصمیم گرفت قبل از این ممنوعیت از موتورها و کالاهای عجیبی که حمل می نمایند، عکاسی کند. بنابراین به هانوی، ویتنام سفر و این بخش از تاریخ را مستند کرد.

لوازم ماشین

آب برای ادارات

منبع: boredpanda

به "پیک موتوری های ویتنام و حمل و نقل کالاهای عجیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیک موتوری های ویتنام و حمل و نقل کالاهای عجیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021