ایرانی های مقیم چین نوروز را جشن گرفتند

پکن- خبرنگاران- ایرانیان مقیم چین، تجار، دانشجویان، سفیر و کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران و کارکنان نهادها و سازمان های ایرانی مقیم این کشور، عید باستانی نوروز را در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن جشن گرفتند.

ایرانی های مقیم چین نوروز را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگاران سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین در این مراسم که شنبه شب برگزار گردید ضمن تبریک سال نو به ایرانیان مقیم گفت: زندگی در خارج از کشور راحت نیست ولی آنچه باعث می گردد ناراحتی ها را فراموش کنیم و ما را به هم پیوند می دهد محبت به یکدیگر است و به همکاران سفارش می کنم با محبت بیشتری با یکدیگر برخورد نمایند.

محمد کشاورز زاده همچنین بر یادگیری زبان فارسی برای فرزندان ایرانیان مقیم تاکید نمود و گفت: ایرانیان باید از فرصت ها و ظرفیت های چین برای ارتقا توان خود و همچنین سازندگی کشور استفاده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روابط خوب ایران و چین گفت: سال گذشته را با انتها خوبی به اتمام رساندیم و تحرک خوبی در روابط دو کشور ایجاد شد.

به گفته وی در سفر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به چین توافقات خوبی صورت گرفت و امیدواریم این توافقات بتواند بخش زیادی از مسائل ما را حل نماید.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به چین و برگزاری کمیسیون مشترک هم گفت: در کمیسیون مشترک بحث های خوبی مطرح شد و امیدواریم نتایج آن به زودی به ثمر برسد.

کشاورز زاده همچنین با اشاره به وجود پاره ای از مسائل بر سر راه توسعه روابط دو کشور گفت: در حال پیگیری این مسائل هستیم.

او با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال رونق فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اضافه کرد: نامگذاری امسال وظیفه ما را سنگین تر نموده است نه تنها سفارت بلکه همه ایرانیان باید کوشش نمایند نیازهای کشور را تامین نمایند.

کشاورز زاده با اشاره به تحریم های غیرقانونی و یک جانبه آمریکا علیه کشور گفت: این تحریم ها در 40 سال گذشته بی سابقه بوده و بر زندگی مردم هم تاثیر گذاشته است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین اضافه کرد: در تحریم های قبلی یکی از دغدغه های ما تامین بنزین کشور بود و اکنون دیگر این دغدغه را نداریم که بیانگر این است می توانیم علیرغم تحریم ها، در خیلی از زمینه ها خودکفا شویم.

کشاورز زاده اضافه کرد: تحریم ها جدید نیست و از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون علیه ملت ایران اعمال شده است اما خوشبختانه توانسته ایم از فشارها و تحریم ها به خوبی گذر کنیم.

به گفته وی آنچه که دشمنان ما برنامه ریزی نموده اند محقق نخواهد شد اما سعی می نمایند با فشار روانی، مردم را نا امید نمایند در حالی که مردم و دولت در این زمینه آمادگی کامل دارند.

اجرای موسیقی سنتی ایرانی توسط گروه موسیقی اکسیر عشق از دیگر بخش های این مراسم بود.

به "ایرانی های مقیم چین نوروز را جشن گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی های مقیم چین نوروز را جشن گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021