ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده)

«ورزشگاه ملی پکن» که به نام «آشیانه پرنده» نیز معروف است، در دهکده سبز المپیک در منطقه «چائویانگ» پکن قرار دارد. این ورزشگاه بعنوان ورزشگاه اصلی بازی های المپیک 2008 پکن طراحی شده بود. رویدادهای المپیکی دو و میدانی، فوتبال، پرتاب وزنه و پرتاب دیسک در آن برگزار شدند. این مکان بعد از پایان المپیک در اکتبر 2008 بعنوان یک جاذبه گردشگری افتتاح شده است. آشیانه پرنده در حال حاضر مرکز رقابت های ورزشی چینی و بین المللی و فعالیت های تفریحی است. در المپیک زمستانی 2022، مراسم های افتتاحیه و اختتامیه در آن برگزار شدند.

ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده)

طراحی این ورزشگاه بزرگ توسط معماران سوئیسی، «ژاک هرتزوگ» و «پیر دمورن»، و معمار چینی، «لی ژینگ گانگ»، و سایرین انجام شده بود. آن ها ساختارهای فولادی ورزشگاه را کاملا بدون پوشش گذاشتند و این ظاهر طبیعی را در معرض عموم قرار دادند. شکل ورزشگاه مثل یک آشیانه بزرگ می ماند که انسان ها را در آغوش می گیرد؛ ظاهری که مثل گهواره ای که امیدهای انسان ها برای آینده را در خود جای داده هم می ماند.

ورزشگاه ملی پکن 2

ساخت ورزشگاه ملی پکن در 24 دسامبر 2003 آغاز شد. این پروژه بطور موقت در جولای 2004 بدلیل اصلاحات طراحی آن متوقف شد. در 27 دسامبر همان سال، ساخت اش ادامه پیدا کرد؛ امری که در مارس 2008 به پایان رسید. هزینه کلی پروژه حدود 33 میلیون دلار بود. گردشگران پکن، حتی اگه وارد این ورزشگاه هم نشوند، به احتمال زیاد نمای بیرونی این جاذبه مدرن چین را در طول سفرشان خواهند دید.

ورزشگاه ملی پکن 3

به "ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده)" امتیاز دهید

5 کاربر به "ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده)" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه ملی پکن (آشیانه پرنده)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021