مایک پنس: کانادا برای مقابله با نفوذ کوبا در ونزوئلا وارد عمل گردد

معاون رئیس جمهوری آمریکا از کانادا درخواست کرد تا اقدامات بیشتری برای تعامل مستقیم با کوبا بر سر آنچه مایک پنس نفوذ شوم این کشور بر بحران سیاسی ونزوئلا خواند، انجام دهد.

مایک پنس: کانادا برای مقابله با نفوذ کوبا در ونزوئلا وارد عمل گردد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، گرچه مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جریان سفر به اتاوا تاکید داشت کانادا باید به افشای تاثیر منفی کوبا یاری کند اما جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا گفت که به اعتقاد او کوبا هنوز هم می تواند برای حل و فصل این بحران یاری کننده باشد.

کانادا و ایالات متحده خواهان کناره گیری نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و باز شدن راستا برای خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین هستند تا او زمام امور را تا زمان برگزاری انتخابات بر عهده بگیرد. با این حال این کانادا و آمریکا دید یکسانی درباره حصول این هدف ندارند. آمریکا کوبا را که از متحدان دیرینه دولت سوسیالیست ونزوئلاست به تامین پرسنل اطلاعاتی برای یاری به تقویت مادورو متهم می نماید؛ ادعایی که از سوی هاوانا رد می گردد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران همراهش گفت: ایالات متحده نقش کوبا را آنطور که هست می بیند و ما همچنان کوشش خواهیم کرد تا زمان آزادی مردم ونزوئلا این فشار را بر کوبا حفظ کنیم.

در همین حال نخست وزیر کانادا از طرف گروه لیما، بلوکی شامل اکثر کشورهای آمریکای لاتین که به دنبال راه حلی مسالمت آمیز برای این بن بست هستند، با کوبا در ارتباط است. ترودو گفت: کوبا به طور بالقوه می تواند نقشی بسیار مثبت در رفاه و ثبات آینده ونزوئلا ایفا نماید.

معاون رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفت پس از اتمام گفت وگوهای نروژ با گوآیدو تلفنی صحبت داشته است تا او را از ادامه حمایت ایالات متحده مطمئن کند.

برای دریافت ویزای کانادا با ما تماس بگیرید.

به "مایک پنس: کانادا برای مقابله با نفوذ کوبا در ونزوئلا وارد عمل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایک پنس: کانادا برای مقابله با نفوذ کوبا در ونزوئلا وارد عمل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021