فرانسه حمایت از نیروهای حفتر را برای تصرف طرابلس شروع کرد

منابع نظامی و سیاسی لیبی از پرواز هواپیماهای فرانسوی بر فراز طرابلس و شروع یاری های عملیاتی و مستشاری فرانسه به نیروهای ژنرال حفتر برای تصرف طرابلس خبر دادند.

فرانسه حمایت از نیروهای حفتر را برای تصرف طرابلس شروع کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع نظامی و سیاسی لیبی روز پنجشنبه تاکید کردند، هواپیماهای فرانسوی شروع به پرواز در آسمان طرابلس نموده اند تا به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر که در حال جنگ علیه نیروهای دولتی الوفاق است، برای تصرف طرابلس یاری نمایند.

این منابع شروع یاری فرانسه به نیروهای حفتر در بعد شناسایی و اطلاعاتی را تایید کردند و می گویند: این یاری ها بر روند نبردهای جاری در جنوب طرابلس تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته منابع مذکور، یک هواپیمای جاسوسی فرانسه که توسط شرکت کانادایی (CAE Aviation) فعال است دو روز است در آسمان طرابلس شروع به پرواز نموده است، این هواپیما اخیرا هم به یاری نبردهای حفتر در جنوب لیبی آمده بود؛ علاوه بر اینکه کارشناسانی نظامی از فرانسه هم به زودی برای یاری میدانی به نیروهای حفتر خواهند رسید.

این منابع در گفت وگو با وبگاه خبری العربی الجدید اضافه کردند: احتمال می رود پایگاه هوایی الوطیه در جنوب غرب طرابلس مقر اتاق عملیات اصلی باشد که از آنجا حفتر جنگ علیه طرابلس را فرماندهی نموده و از آنجا کارشناسان نظامی مشاورهای نظامی خود را برای موفقیت عملیات ارائه خواهند داد.

به رغم اینکه فرانسه هم از جمله صادر نماینده های بیانیه های بین المللی در محکومیت عملیات حفتر بوده و خواستار عقب نشینی نیروهای وی از طرابلس و پیشبرد فرآیند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل شده است، اما دیپلمات های فرانسوی به خبرگزاری رویترز گفتند که فرانسه صدور بیانیه اتحادیه اروپا را که خواستار توقف پیشروی نیروهای حفتر به سمت طرابلس بود را ناکام گذاشت.

به گفته رسانه های بین المللی پیش نویس بیانیه سران اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در بروکسل گرد هم آمدند شامل محکومیت حمله نیروهای حفتر به طرابلس و درخواست برای توقف عملیات بود.

یک سیاستمدار نزدیک به دولت وفاق ملی طرابلس هم با اشاره به نارضایتی دولت وفاق ملی از موضع فرانسه گفت: حامیان حفتر در پاریس، ریاض و ابوظبی به سلسله کوشش های بین المللی برای ناکام گذاشتن هر گونه تصمیمی مبنی بر توقف عملیات پیوسته اند.

این منبع اضافه کرد:حمله آتی حفتر شدیدتر خواهد بود و بیشتر نیروهایش را از چند سو گسیل خواهد نمود تا یکپارچگی صفوف نیروهای دولت وفاق ملی را برهم بزنند و فرانسه هم طبق نقشه های پیشین خود برای ارائه تجربیات و حمایت لجستیک از نبردهای حتفر پیش خواهد رفت بدون اینکه در میدان نبرد حضور داشته باشد.

این سیاستمدار لیبیایی گفت: انتظار می رود طی روزهای آتی شاهد بروز اختلاف میان فرانسه وایتالیا باشیم بخصوص که دولت وفاق ملی به دنبال درخواست حمایت ایتالیا در نبردهایش است.

محیی الدین زکری، کارشناس امنیتی لیبی هم معتقد است شکست حمله حفتر طی روزهای گذشته می تواند آن را به تکرار سناریوی مخرب بنغازی و درنه وادار کند.

وی با پیش بینی طولانی شدن جنگ در طرابلس گفت:ابوظبی، پاریس و قاهره از حفتر پشتیبانی هوایی، لجستیک و مستشاری می نمایند.

به "فرانسه حمایت از نیروهای حفتر را برای تصرف طرابلس شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه حمایت از نیروهای حفتر را برای تصرف طرابلس شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021