سفر وزیر دارایی انگلیس به چین در پی اختلافات طرفین لغو شد

پکن- خبرنگاران- در پی تصمیم انگلستان برای اعزام یک فروند ناو هواپیمابر به منطقه و اعتراض شدید چین به لندن، سفر فیلیپ هاموند وزیر دارایی این کشور به پکن لغو شد.

سفر وزیر دارایی انگلیس به چین در پی اختلافات طرفین لغو شد

به گزارش خبرنگاران روزنامه اپل هنگ کنگ روز چهارشنبه نوشت، چین از تصمیم انگلستان برای اعزام این ناو به منطقه و بازگشت این کشور به دوران جنگ سرد بشدت انتقاد نموده و وزارت دفاع انگلستان را هدف اعتراض شدید قرار داده است.

قرار بر این بود که وزیر دارایی انگلستان در چین با مقام این کشور گفت و گوهای مهم تجاری درباره برقراری ارتباط بین بورس های دو کشور و همچنین مشخص تاریخ گفت و گوهای مالی و اقتصادی انجام دهد.

همزمان سخنگوی وزارت دارایی انگلستان گفته است که وزیر در شرایط فعلی به چین سفر نمی کند و اصولا برنامه تایید شده قطعی هم اعلام نشده بود.

گاوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلستان بتازگی گفته است کشورش قصد دارد ناوهواپیمابر مدرن 4 میلیارد دلاری اچ ام اس کویین الیزابت را راهی آسیا کند و از چین نیز انتقاد کرد که تسلیحات مدرن خود را در منطقه استقرار داده است.

انگلستان بتازگی همکاری های خود را با آمریکا برای حضور نظامی در دریای جنوبی و اقیانوس آرام افزایش داده است و در سال 2018 میلادی نیز ناوهایش را به این دریا اعزام کرد.

گزارش حاکی است که هاموند قصد داشته است با هو چون هوا معاون نخست وزیر چین در پکن دیدار و گفت و گو کند اما پس از اظهارات انتقادی وزیر دفاع انگلستان از چین، سفر لغو شده است.

سفارت چین در لندن هم به این اظهارات واکنش نشان داده و انتقادها را اتهاماتی بی اساس از سوی وزارت دفاع انگلستان علیه چین دانسته و این کشور را به ذهنیت جنگ سرد متهم نموده است.

آساق**231**

به "سفر وزیر دارایی انگلیس به چین در پی اختلافات طرفین لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر دارایی انگلیس به چین در پی اختلافات طرفین لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021