جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران، روز اروپایی میراث فرهنگی ابتکاری است که 35 سال پیش توسط جک لانگ، وزیر فرهنگ وقت در فرانسه در بُعد ملی شروع شد و تدریجاً از حمایت دیگر کشورهای اروپایی برخوردار شد.

جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید

در راستای اجرای این برنامه، سال جاری در فرانسه هم طی روزهای 11 و 12 اکتبر مراکز متعددی درهای خود را به روی علاقه مندان گشودند تا از اماکن مهم تاریخی در روز اروپایی میراث فرهنگی، به صورت رایگان دیدن نمایند.

بر اساس این گزارش که رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه آن را تهیه نموده و برای انتشار در اختیار مهر قرار داده است، بر اساس آمارهای منتشره در 35 دوره برگزاری این مناسبت، 16 هزار مکان تاریخی، موزه، باغ، کاخ یا مراکز ثبت گردیده در فهرست آثار ملی درهای خود را به روی عموم گشودند و طی این دو روز بیش از 12 میلیون نفر از اماکن اعلام گردیده بازدید به عمل آوردند.

یکی از ابتکارات سال جاری در حمایت از بازسازی و مرمت آثار ثبت گردیده در میراث فرهنگی، برگزاری مراسم قرعه کشی ویژه این اماکن بود که حدود 15 میلیون یورو درآمد از این ابتکار حاصل شد؛ بر اساس این طرح یک مسابقه ویژه بخت آزمایی با هدف کمک به بازسازی اماکن تاریخی و ثبت گردیده ای که احتیاج به اعتبارات عمومی دارد، یک روز قبل از آغاز روز اروپا صورت گرفت.

به "جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن های روز میراث فرهنگی در اروپا برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021