تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم های ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل در نشست خبری بر پایبندی کامل به توافق برجام تاکید کردند.

تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم های ایران

نمایندگان فرانسه، آلمان و انگلیس همچنین بر اجرای کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که مرتبط با لغو تحریم های هسته ای ایران است، تاکید کردند.

در بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است: برنامه جامع اقدام مشترک در کاهش تنش ها در منطقه و همچنین عدم اشاعه تسلیحات هسته ای دنیا سهیم است.

با این حال در این بیانیه سه کشور اروپایی نگرانی عمیق خود را از افزایش تنش ها در خلیج فارس نیز ابراز داشته و مدعی شده اند که تنش ها پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران افزایش یافته است.

در بیانیه سه کشور اروپایی عضو برجام آمده است: این تحولات با خطر اشتباه محاسباتی و درگیری همراه است و ما خواهان کاهش تنش ها و مذاکره با احترام کامل به قوانین بین المللی هستیم.

بیانیه سه کشور اروپایی پس از نشست غیرعلنی شورای امنیت منتشر شد که در آن حادثه اخیر انفجار نفتکش ها در دریای عمان مورد آنالیز نهاده شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست روز دوشنبه خود به وقت نیویورک که پشت درهای بسته برگزار گردید، ضمن محکومیت حملات علیه نفتکش ها در دریای عمان، این حملات را تهدیدی جدی برای امنیت منطقه مطرح نمود.

در این جلسه جاناتان کوهن سرپرست نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، سیاست واشنگتن در قبال تهران را در چارچوب مالی و دیپلماتیک با هدف بازگرداندن ایران به میز مذاکرات دانست.

منصور العتیبی، نماینده کویت در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت نیز پس از نشست گفت: اعضای شورای امنیت تمامی طرف های مربوطه و تمامی کشورهای منطقه را به حداکثر میزان خویشتنداری و اتخاذ اقداماتی برای کاهش تنش ها دعوت می نمایند.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید فرانسه، انگلیس و آلمان بر اجرای قطعنامه لغو تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021