انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین

به گزارش خبرنگاران، پتر لیمبورگ مدیرکل شبکه خبری دویچه وله آلمان با این ادعا که جمهوری خلق چین با قدرت تمام مانع از فعالیت رسانه های خارجی در آن کشور می گردد، از سپردن زیرساخت های اطلاعاتی آلمان به شرکت چینی هوآوی انتقاد کرد.

انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین

بر این اساس شرکت چینی هوآوی مایل است در پی ریزی شبکه پنج جی (نسل پنجم شبکه تلفن همراه) در آلمان مشارکت کند. بهره گیری از این فن آوری می تواند دسترسی به اینترنت را در آلمان به طور چشمگیری شتاب بخشد.

لیمبورگ با بیان اینکه همه برنامه های دویچه وله و برنامه این فرستنده به زبان چینی در کشور چین سانسور می گردد و پکن مانع فعالیت و کار خبرنگاران دویچه وله در آن کشور شده، اضافه نمود: اکنون یک شرکت چینی پا پیش نهاده است تا ما بتوانیم سریع تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنیم.

این در حالی است که رسانه های چین در کشور آلمان آزادانه مشغول به کار هستند و خبرنگاران چینی می توانند بدون هرگونه محدودیتی در آلمان سفر نمایند و درباره هر موضوعی گزارش تهیه نمایند.

سیاستمداران آلمان و از آن جمله صدراعظم و وزیر امور خارجه این کشور بارها به این تفاوت فاحش اشاره نموده اند. اما تا کنون این اظهارات گوش شنوایی در چین نیافته و چین همچنان به سیاست بلوکه کردن اطلاعات و فیلترینگ ادامه می دهد.

مدیرکل شبکه دویچه وله در ادامه آورده است: این موضوع که شرکت های اروپایی فعال در حوزه تکنولوژی ناتوان از ایجاد چنین شبکه مدرنی به طور مستقل باشند، چندان باورپذیر نیست. ممکن است ایجاد چنین شبکه مدرنی زمان بیشتری طلب کند، اما مگر نه آنکه توانمندی مهندسان آلمانی در تمام دنیا پدیده ای شناخته شده است؟

وی در سرانجام تاکید می نماید: یک معامله خوب آن معامله ای است که باعث رضایت هر دو طرف گردد. مادام که دولت چین تبادل آزاد اطلاعات را تضمین نکند، جامعه دموکراتیکی مثل جامعه آلمان نمی تواند راضی باشد. ما باید قاطع عمل کنیم. شریک کردن شرکت هوآوی در ایجاد نسل پنجم شبکه تلفن همراه، به هرروی معامه ای بسیار بد است.

به "انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دویچه وله از همکاری آلمان با شرکت هوآوی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021