کلیسای نوتردام سایگون (هوشی مین)

«کلیسای سایگون» (Saigon Church) که به نام «کلیسای نوتردام سایگون» (Notre-Dame Cathedral Basilica of Saigon) معروف است و اسم رسمی آن، «کلیسای بانوی لقاح پاک ما» (Cathedral Basilica of Our Lady of The Immaculate Conception) می باشد، از برجسته ترین دیدنی های استان هوشی مین است. ظرف حدود 5 دقیقه می توان از «کاخ استقلال» به این کلیسا رسید. این ساختمان بدلیل موریانه ها و جنگ ها در ویتنام، تعمیرها و نوسازی های زیادی را به خود دیده، اما همچنان مکانی برای عبادت محسوب می شود. جدا از زیبایی معماری ساختمان و پنجره های شیشه ای چشمگیر که در فرانسه ساخته شده بودند، اشک های روی گونه راست مجسمه مریم مقدس (که روحانیون اعظم وجودش را نتوانستند تایید کنند)، بازدیدکننده های زیادی را به این کلیسای شاخص آورده.

کلیسای نوتردام سایگون (هوشی مین)

 

تاریخچه کلیسای نوتردام سایگون

کلیسای سایگون 2

ساخت اولیه کلیسای سایگون از 1863 تا 1880 طول کشید. ماده ساخت اصلی در آن زمان چوب بود، اما طولی نکشید که موریانه ها به این ساختمان آسیب رساندند. بعد از آن تصمیم گرفته شد که بازسازی ها با آجر و سنگ صورت بگیرد و از حداقل میزان چوب در بازسازی آن استفاده شود تا جلوی آلودگی های بیرونی بیشتر گرفته شود.

 

بازسازی

کلیسای سایگون 3

وقتی تصمیم ترمیم یا بازسازی گرفته شد، یک رقابت طراحی برگزار شد که برنده آن «جولز بورارد» (Jules Bourard) بود. او کلیسای جدید را بسط داد تا شبیه شکل کنونی اش بشود، اما تا سال 1959 کسی این کلیسا را به این اسم صدا نمی کرد؛ زمانی که مجسمه «نوتردام صلح جو» (Peaceful Nore-Dame) در این مکان قرار گرفت.

 

معماری

کلیسای سایگون 4

سبک ساختمان جدید همان سبک رومی و گوتیک بود و اولین سنگ آن در اکتبر 1877 با دستان «اسقف ایزیدور کلمبرت» (Bishop Isidore Colombert) بنا نهاده شد. بعد از چند سال بازسازی، مراسم اتمام ساخت در آپریل 1880 برگزار شد. در سال 1895، دو برج ناقوس دیگر برپا شدند. بیشتر مواد استفاده شده در این کلیسا در تولوز و مارسی ساخته و با کشتی به ویتنام فرستاده شده بودند.

 

مجسمه مریم مقدس و اسم جدید

کلیسای سایگون 5

برگزاری یک «کنگره مریمی» (Marian Congress) در سال 1959 منجر به قرارگیری مجسمه ای از مریم مقدس در کلیسا ظرف چند ماه شد. مدتی بعد از این اقدام در سال 1960، این مکان، کلیسای نوتردام سایگون نام گرفت. قبل از نصب مجسمه، این ساختمان به اسم های متفاوت زیادی در طول سال ها صدا زده میشد.

 

راهنمای گردشگری

کلیسای سایگون 6

شما می توانید از مناطق اطراف کلیسا بازدید کنید یا در زمان برگزاری مراسم ها، وارد آن شوید، اما بدانید که زمان های بازدید محدود هستند. یادتان باشد که بنا به احترام به زمین مقدس این مکان عبادت باید لباس مناسب در زمان بازدید از این کلیسای خیره کننده هوشی مین و ویتنام تن تان باشد.

به "کلیسای نوتردام سایگون (هوشی مین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای نوتردام سایگون (هوشی مین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021