اداره پست مرکزی سایگون (هوشی مین)

«اداره پست مرکزی سایگون» (Saigon Central Post Office) در مرکز شهر هوشی مین واقع است و رسیدن به آن از هر جای شهر برای گردشگران راحت می باشد. گردشگران می توانند از وسایل حمل و نقلی مثل اتوبوس عمومی، موتورسیکلت، تاکسی و ماشین استفاده کنند. اگر ماشین شخصی دارید، می توانید نزدیک به اداره پست ماشین تان را پارک کنید.

اداره پست مرکزی سایگون (هوشی مین)

تاریخچه اداره پست مرکزی سایگون به قرن نوزدهم برمی گردد؛ زمانی که ویتنام جزئی از «هندوچین فرانسه» بود. فرانسوی ها بعد از هجوم موفق شان به سایگون در سال 1863، یک سیستم ارتباطی را با ساخت «اداره تلگراف سایگون» برقرار کردند که مقدمه ای برای ساخت اداره پست مرکزی سایگون بود. طراح این ساختمان، «گوستاو ایفل» بود که معماری سازه های شاخصی چون برج ایفل پاریس، مجسمه آزادی نیویورک و پل بیِن لانگ هانوی را بر عهده داشته.

اداره پست مرکزی سایگون 4

در 13 ژانویه 1863، این اداره برای خدمت رسانی به مردم محلی افتتاح شد. از آنجایی که اداره تلگراف سایگون نمی توانست جوابگوی نیازهای روزافزون مردم باشد، در سال 1886 بر مبنای ایده معماری «ویلدیو» (Villedieu) و همکارش «فولهوکس» (Foulhoux) بازسازی شد. بعد از 5 سال ساخت، اداره پست مرکزی سایگون رسما عملیاتی شد. این اداره که یکی از شاخص و جذاب ترین نمادهای شهر هوشی مین است، هر چند وقت یکبار تحت تعمیر و نگهداری قرار می گیرد و تا الآن پابرجا باقی مانده.

اداره پست مرکزی سایگون 5

اداره پست مرکزی سایگون که ساختمانی خیره کننده است، بزرگترین اداره پست و قدیی ترین ساختار استعماری ویتنام می باشد و بخش بسیار مهمی از میراث استعماری شهر هوشی مین است؛ مکانی که بازدیدکنندگان را با ارزش های زیبایی شناسی و تاریخی اش به خود جذب می کند. با اینکه بیش از 100 سال از شروع فعالیت این اداره می گذرد، زیبایی آن در طول این زمان کاهش نیافته. ترکیبی از معماری ظریف فرانسوی و عناصر هنری آسیایی در ساخت این اداره بکار گرفته شده.

اداره پست مرکزی سایگون 6

وقتی وارد این اداره پست می شوید، عکس بزرگی از «رئیس جمهور هوچی مین» را روبروی خود می بینید. یک سقف گنبدی، تمام طول این اداره را پوشش می دهد. در هر دو طرف دیوارهای اداره، دو نقشه دقیق قرار دارد که یکی سایگون و محله هایش در سال 1892 و دیگری شبکه خطوط تلگراف بین ویتنام و کامبوج در سال 1936 را نمایش می دهد. بازدید از این جاذبه تاریخی هوشی مین و ویتنام می تواند برای گردشگران این منطقه بسیار جذاب باشد.

به "اداره پست مرکزی سایگون (هوشی مین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره پست مرکزی سایگون (هوشی مین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021