مرکز حفظ لاک پشت های دریایی کوسگودا (بنتوتا)

امروزه 6 از 7 گونه لاک پشت های دریایی در معرض خطر هستند که دلیل اصلی آن، سو استفاده انسان ها از منابع طبیعی است. خوشبختانه «مرکز حفظ لاکپشت های دریایی کوسگودا» مسئولیت محافظت از آن ها را پذیرفته. آن ها کار را با زیر نظر گرفتن لاک پشت های مادری شروع می کنند که در لانه ها استراحت می کنند. آن ها تخم های آن مادران را به محل امن تخم ریزی می برند و بچه لاکپشت ها را در روز تولدشان در دریا رها می کنند. اما اگر مشکلی پیش آید، مسئولین این مرکز از آن ها مراقبت می کنند و فقط وقتی که آماده رفتن به اقیانوس وسیع هستند، آزادشان می کنند.

مرکز حفظ لاک پشت های دریایی کوسگودا (بنتوتا)

کوسگودا یکی از تنها مراکزی است که هر 5 گونه لاک پشت دریایی سریلانکا در آن لانه می کنند. این پنج گونه «لاک پشت دریایی زیتونی» (olive ridley sea turtle)، «لاک پشت دریایی پشت چرمی» (leatherback sea turtle)، «لاک پشت دریایی سبز» (green sea turtle)، «لاک پشت دریایی سرگنده» (loggerhead sea turtle) و «لاک پشت دریایی پوزه عقابی» (hawksbill sea turtle) هستند.

مرکز حفظ لاکپشت های دریایی کوسگودا 3

می توانید از کارکنان این مرکز بپرسید که آیا می توانید بعضی از این موجودات ظریف را به اقیانوس رها کنید. این حیوانات معصوم دو سه بار اولی که موج به آن ها برخورد می کند، برمی گردند، اما بعد از آن با خوشحالی به خانه خود، یعنی اقیانوس، می روند. بازدید از مرکز حفظ لاک پشت های دریایی کوسگودا برای بسیاری از گردشگران تور سریلانکا می تواند جالب باشد.

به "مرکز حفظ لاک پشت های دریایی کوسگودا (بنتوتا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز حفظ لاک پشت های دریایی کوسگودا (بنتوتا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021