خیابان نانجینگ (شانگهای)

«خیابان نانجینگ» (Nanjing Road) اولین و شلوغ ترین خیابان تجاری شانگهای است. این خیابان از منطقه ساحلی «باند» در شرق شروع می شود و در خیابان «Yan’an» غربی در غرب به نقطه پایان خود می رسد. طول این خیابان که سالانه میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می کند، 5/5 کیلومتر است. اسم آن از مرکز استان «جیانگسو»، شهر «نانجینگ»، گرفته شده است؛ شهری که در همسایگی شانگهای قرار دارد.

خیابان نانجینگ (شانگهای)

این خیابان به دو بخش خیابان نانجینگ شرقی و غربی تقسیم می شود. نانجینگ شرقی بیشتر یک جاذبه گردشگری است و به همین خاطر پر از فروشگاه ها و مراکز خرید گوناگون است، در حالیکه نانجینگ غربی لوکس ترین خیابان تجاری چین است و از آنجایی که فروشگاه های آن بیشتر کالاهای لوکس و رده بالا می فروشند، بیشترین مقدار اجاره را نیز می پردازند. این خیابان ها در لبه شمالی «باشگاه اسب سواری شانگهای» سابق به هم می رسند.

خیابان نانجینگ 2

نانجینگ شرقی سابقه بیشتری از نانجینگ غربی دارد. اسم رسمی آن در حدود 150 سال پیش، «پارک لِین» (Parklane) بود. بعدها بود که این خیابان بازسازی شد و به خیابان نانجینگ قدیمی رسید. امروزه وقتی در این خیابان قدم می زنید، همه جور فروشگاه سنتی و قدیمی را می بینید. بیشتر قدیمی ترین و بزرگترین فروشگاه های چند منظوره شانگهای در اینجا قرار دارند. در هر دو طرف «pedestrian street» (به خیابان هایی می گویند که تردد خودرو در آن ها ممنوع است و فروشگاه های بسیاری در دو طرف شان قرار دارد) نانجینگ شرقی، بیش از 700 فروشگاه موجود است.

خیابان نانجینگ 3

چهار فروشگاه بزرگ خیابان قدیمی نانجینگ (Sincere Company ،XinXin Company ،DaXin Company و Yong’an Company)، رکوردهای زیادی را برای در بین فروشگاه های بزرگ آسیایی زده اند: اولین استفاده از آسانسور و کولر، صدور رسید، کارکنان خدماتی یونیفرم دار و ادغام فروشگاه بزرگ با کسب و کارهای دیگری مثل رستوران ها، سینماها، کازینوها و غیره. بازدید از این جاذبه تاریخی شانگهای و چین به گردشگران این منطقه توصیه می شود.

به "خیابان نانجینگ (شانگهای)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان نانجینگ (شانگهای)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021