باغ یویوان (شانگهای)

«باغ یویوان» به احتمال زیاد بیش از 400 سال پیش در سلسله مینگ ساخته شده بود. طراحی ظریف، چشم انداز زیبا و سبک هنری معماری باغ آن را به یکی از برجسته ترین جاذبه های «شانگهای» تبدیل کرده است. معنی اسم آن، «باغ خوشبختی» و مساحت اش 20 هزار متر مربع است. این باغ تا مرکز شانگهای حدود 1 کیلومتر فاصله دارد که این مسافت را با ماشین طی 5 دقیقه و پیاده بین 15 تا 20 دقیقه می توان پیمود. باغ یویوان از 6 ناحیه تماشایی تشکیل شده: «راهروی سانسوی»، «تالا وانهوا»، «راهروی دیانچون»، «راهروی هویجینگ»، «راهروی یوهوا» و «باغ درونی». نکات برجسته این باغ، معماری چینی کلاسیک، مجسمه ها و حکاکی های بسیار زیبا و ظریف و بازار شلوغ یویوان هستند.

باغ یویوان (شانگهای)

 

معماری چینی کلاسیک باغ

باغ یویوان 2

باغ یویوان، یک باغ خصوصی متعلق به خانواده «پَن» در سلسله مینگ و بزرگ و فاخرترین باغ دوره خود در شانگهای بود. طراحی این باغ منحصر به فرد است. این مکان به بهترین نحو ممکن راهروهای تزئینی، پاویون های پیچیده، استخرهای پر تلالو، پل های زیگزاگی، پاگوداها، گذرگاه های طاقدار و باغ های صخره ای تحسین برانگیز را با هم ترکیب می کند.

وقتی از دالان ها و گذرگاه های طاقدار می گذرید، احساس آرامش کنید و به «سنگ یشم بسیار زیبا و ظریف» (Exquisite Jade Rock) معروف با جرم 5 تُن چشم بدوزید و یا به بالای «باغ صخره ای بزرگ» (Great Rockery) بروید که هزاران تُن سنگ در ساخت آن استفاده شده بود و ارتفاعی 14 متری دارد.

شما همچنین می توانید به سمت «پل جیو کو» (Jiu Qu Bridge) قدم بزنید که به معنی «پل 9 نوبت» است. چینی ها باور دارند که عدد 9 نماد خجستگی است. گفته می شود که گذر از پل جیو کو باعث خوشبختی می شود. این پل به «چایخانه پاویون مید-لِیک» (Mid-Lake Pavilion Teahouse) منتهی می شود که قدیمی ترین چایخانه در شانگهای است.

 

مجسمه ها و حکاکی های بسیار زیبا و ظریف

باغ یویوان 3

وقتی در باغ قدم می زنید، فقط روی چیزهای بزرگی مثل ساختمان ها و پل ها تمرکز نکنید و حواس تان به جزئیات هم باشد. بخش زیادی از زیبایی باغ در حکاکی ها و مجسمه های ریز آن نهفته است. مجسمه های رسی و حکاکی های آجری، خوشنویسی ها و نقاشی های هنرمندان معروف و همچنین کتیبه ها و دوبیتی هایی را در گشت تان خواهید دید.

 

بازار یویوان

باغ یویوان 4

«بازار یویوان» درست کنار باغ یویوان است. این بازار خیابان ها و کوچه های کوچک بسیار زیادی دارد که در آن ها می توانید رستوران ها، چایخانه ها و فروشگاه های زیادی را پیدا کنید. این مکان خوبی برای خوردن اسنک های محلی و خرید یادگاری است. «خیابان قدیمی یویوان» (Yuyuan Old Street) در این بازار، کالاهای چینی سنتی مثل فانوس ها، تزئینات، ابریشم، عتیقه ها، آثار هنری، هنرهای دستی و جواهرات چینی و موارد خیلی بیشتری را ارائه می دهد.

 

بهترین زمان برای بازدید

باغ یویوان 5

بهترین زمان برای بازدید از باغ یویوان فصل بهار است که در آن، باغ پر از درخت های سبز و گل های شکوفاست. اگر چند روز در شانگهای می مانید، از باغ در یک روز کاری بازدید کنید چون به نسبت آخر هفته ها خلوت تر خواهد بود. اگر با ازدحام جمعیت مشکلی ندارید، می توانید از باغ یویوان در «فستیوال بهاری» (Spring Festival) بازدید کنید. در این فستیوال، باغ با فانوس های زیبای اژدها و ققنوس تزئین می شود. در هر صورت، این جاذبه تماشایی شانگهای و چین را از دست ندهید.

به "باغ یویوان (شانگهای)" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ یویوان (شانگهای)" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ یویوان (شانگهای)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021