اخبار سیاسی

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

شب گردشگری ایران و چین به دنبال شیوع وبروس کرونا و جلوگیری از سرایت آن، لغو شد.

6 اسفند 1398

افزایش تقاضای استفاده از جت های خصوصی به خاطر ویروس کرونا

یک جت فوق سبک با قدرت انتقال 2 تا 4 مسافر با هزینه 2400 دلار در اختیار سرنشینان قرار می گیرد. یک جت تقریبا متوسط با نیز ساعتی 6 هزار دلار برای مشتریان هزینه در بر دارد.

29 بهمن 1398

سفیر ایران در پکن: حمایت از هموطنان تا سرانجام یافتن بحران کرونا ادامه خواهد یافت

سفیر کشورمان در پکن با اشاره به انتها موفقیت آمیز قرنطینه ایرانیان مقیم ووهان، تاکید نمود حمایت از هموطنان مقیم چین تا انتها بحران کرونا ادامه خواهد یافت.

29 بهمن 1398

یک گردشگر چینی در فرانسه بر اثر کرونا جان باخت ، اولین قربانی کرونا در اروپا

اگنس بوزین، وزیر بهداشت فرانسه خاطرنشان کرد: یک گردشگر چینی هشتاد ساله در بیمارستان بیچات پاریس بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) جان باخت.

27 بهمن 1398

دویدن از انقلاب تا آزادی با شعار چهل و یک سال توسعه گردشگری در سایه امنیت و آرامش در روز 22 بهمن

کارمند وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و عضو تیم ملی دو میدانی پیشکسوتان هم زمان با فرا رسیدن 22 بهمن، راستا میدان انقلاب تا میدان آزادی تهران را به صورت دو استقامت طی کرد.

23 بهمن 1398

ورود سرمایه گذاران تازه به حوزه گردشگری، رشد 14 برابری موزه ها بعد از پیروزی انقلاب

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در چرخه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری، افرادی را می بینیم که در گذشته در بخش دارو، خودرو و... سرمایه گذاری می کردند، اما اکنون نگاه خوبی به آینده صنعت گردشگری دارند.

23 بهمن 1398

افتتاح یک اقامتگاه سنتی در آران و بیدگل، دکتر مونسان: تدابیر مناسب برای عبور از مسائل گردشگری اندیشیده می گردد

اولین اقامتگاه سنتی در روستای یزدلان در زمینی به وسعت 2هزار مترمربع و ظرفیت اقامت بیش از 110 تخت در حاشیه کویر استان اصفهان با حضور دکتر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، در ایام دهه فجر و در دومین روز از سفر او به این استان،...

16 بهمن 1398

ایران میزبان 4 رویداد گردشگری اکو شد

ایران میزبان چهار رویداد در تقویم گردشگری 2020 اکو، از جمله جشنواره بین المللی غذای جاده ابریشم و کنفرانس و نمایشگاه گردشگری سلامت شد.

16 بهمن 1398

برگزاری باشکوه نمایشگاه گردشگری تهران با حضور حداکثری فعالان گردشگری و صنایع دستی کشور

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران از تاریخ 23 تا 26 بهمن ماه 98 با شکوه تر از سال های گذشته و با حضور حداکثری فعالان و ذی نفعان بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد و پیش بینی می گردد با استقبال...

16 بهمن 1398

سمینار گردشگری اتاق های مشترک ایران با سایر کشورها ششم اسفند برگزار می گردد

علی اکبر عبدالملکی،رئیس کمیسیون گردشگری و صنایع وابسته اتاق ایران تاکید داشت:ما باید به مردم دنیا اعلام کنیم ایران امن است و ما می توانیم امنیت شان را در سفر به ایران تضمین کنیم.

12 بهمن 1398

آنچه برسر گردشگری ایران آمد، دولت فقط نظاره گر بود

مهر - گردشگری ایران هرچند در روزهای اخیر شاهدجفاهای زیادی از داخل و خارج کشور بود، اما معین شد نه تنها کشورمان کمیته بحران برای حل آن نداشت بلکه متولیان گردشگری نیز تدبیری برای خروج از آن ندارند.

12 بهمن 1398

جزئیاتی از بیمه راهنمایان گردشگری

پس از یک دهه پایان مجلس به قانون بیمه راهنمایان گردشگری رأی مثبت داد، قانونی که فقط 2 هزار راهنما را از بین 14 هزار نفری که از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کارت راهنمای گردشگری گرفته اند، بیمه می نماید.

10 بهمن 1398

معاون گردشگری: اقامت در هتل های زیر 4 ستاره ارزان تر می گردد

معاون گردشگری با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره معافیت مالیات بر ارزش افزوده مراکز اقامتی به غیر از هتل های 4 و 5 ستاره، گفت: این معافیت مالیاتی تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه سفر مردم دارد.

10 بهمن 1398

واکنش دانشگاه علوم پزشکی یزد به شناسایی دو گردشگر مشکوک به کرونا

در حالی که وزیر بهداشت می گوید دو توریست، یک نفر چینی و یک نفر آلمانی اکنون تحت الحفظ در قرنطینه در یزد به سر می برند؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد تاکید دارد که تست بیماران خارجی مشکوک به کرونا در یزد، منفی بوده است.

8 بهمن 1398

قرارداد تجاری چین و آمریکا بمب ساعتی برای تجارت بین الملل است

وزیر سابق توسعه مالی روسیه هشدار داد قرارداد تجاری بین چین و آمریکا یک بمب ساعتی بزرگ است و باعث افزایش درگیری های تجاری در دنیا طی دو سال آینده می گردد.

5 بهمن 1398

بحران گردشگری شهر جهانی یزد لاعلاج نیست

در حالی که گردشگری شهر جهانی یزد در جریان حوادث و تحولات سیاسی تاکنون دچار مسائل و خسارات قابل توجهی شده است اما مدیر کل میراث فرهنگی این شهر جهانی اعتقاد دارد که گردشگری یزد به علت گستردگی قابل حذف نیست و می تواند به فرایند قبل خود باز شود.

2 بهمن 1398

سفر 1.5 میلیارد گردشگر در سال 2019 ، 50 درصد از سهم سفر در دنیا به اروپا می رسد ، خاورمیانه پیشتاز رشد گردشگری

در سال 2019 میلادی در مجموع 1.5 میلیارد سفر بین المللی در سراسر دنیا به ثبت رسیده است که از رشد 4 درصدی در مقایسه با سال گذشته آن حکایت دارد.

2 بهمن 1398

گردشگری مازندران و وظایفی که خدمت شده اند

خدمات که یکی از زیرساخت های اصلی گردشگرپذیری است همیشه در مازندران به عنوان وظایف روزمره مدیران شهری معرفی و تعریف شده است.

2 بهمن 1398

آمریکا خواهان حضور چین در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با روسیه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آمریکا روز سه شنبه از دولت چین خواست تا به گفتگوهای سه جانبه واشنگتن- مسکو- پکن پیرامون خلع سلاح هسته ای بپیوندد.

2 بهمن 1398

تبلیغ گردشگری ایران در روسیه از بودجه سفر هر ایرانی به این کشور ، در عوض حذف 120 دلار هزینه ویزا، 30 دلار برای تبلیغ ایران بدهید!

اگر لغو ویزا با روسیه اجرایی گردد طرحی در وزارت میراث فرهنگی مدنظر است که به جای حذف 120 دلار هزینه ویزای کنونی 30 دلار از هر گردشگر خروجی گرفته تا آن را برای تبلیغ ایران در روسیه هزینه نمایند.

29 دی 1398
تلفن: 75284-021