ده چیزی که در تور تایلند باید ببینید و انجام دهید

تایلند کشور گرمسیری مشهوری است که مکان‌های دیدنی بسیاری در آن وجود دارد. از مناظر طبیعی هیجان‌انگیز و بناهای تاریخی گرفته تا تفریحات منحصر به فرد و سیر و سیاحت، طوری که غیر ممکن است بتوان همه‌ی این‌ها را در یک سفر تجربه کرد. پیش رویتان چند تا از بهترین‌ها را برایتان آماده کرده‌ایم تا در مدت تور تایلند حداکثر لذت را از این کشور زیبا ببرید.

ده چیزی که در تور تایلند باید ببینید و انجام دهید

 

ببینید: کاخ بزرگ و Wat Prakeaw بانکوک

Wat Phra Kaew

اگر فقط برای مدت کوتاهی در بانکوک توقف می‌کنید، بدون شک کاخ بزرگ و معبد Wat Prakeaw دو جاذبه‌ای هستند که دیدنشان از واجبات است. گراند پالاس نقطه‌ای مشهور در بانکوک است که قدمت ساخت آن به سال 1782 برمی‌گردد. این کاخ برای بیش از 150 سال میزبان خانواده‌ی سلطنتی تایلند و همچنین بارگاه سلطنتی و مقر اجرایی دولت بوده است. امروزه اما این مکان به طور عمده به عنوان جاذبه‌ای توریستی شناخته می‌شود، با این حال هنوز هم برای مراسمات رسمی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. درون کاخ بزرگ، معبد Wat Prakeaw، قلب معنوی پادشاهی تایلند قرار گرفته است. معبد Wat Prakeaw خود میزبان مجسمه‌ی بودای زمردین (مقدس‌ترین نماد مذهب بودایی در تایلند) است.

 

ببینید: آیوتایای تایلند

Ayutthaya

آیوتایا، پایتخت قدیمی تایلند تنها یک ساعت با ماشین از بانکوک فاصله دارد. این پایتخت قدیمی زمانی شهری پر رونق و مرفه بود که اغلب معاملات تجاری تایلند در آن صورت می‌گرفت. آیوتایا تاجران و فرستاده‌های زیادی را از سراسر دنیا جذب و روابط دیپلماتیک نزدیکی با کشورهایی همچون پرتغال، چین، ژاپن و فرانسه داشت. روزگاری هنر و فرهنگ در این شهر رونق داشت، اما امروزه با وجود تعداد زیادی بنای زیبا و تاریخی، این مکان به مقصد توریستی محبوبی تبدیل شده است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. در بیش از 400 سال، آیوتایا از پایتخت پر رونق تایلند، به خرابه‌ای غارت‌زده و به یغما رفته مبدل شد. ساکنین این شهر در سال 1762 میلادی توسط ارتش برمه‌، مجبور به فرار و ترک شهر شدند.

 

ببینید: پارک ملی Khao Yai تایلند

Khao Yai National Park

پارک ملی Khao Yai که در جولای سال 2005 به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید، با 300 کیلومتر مربع مساحت، سومین پارک ملی بزرگ کشور تایلند به شمار می‌‌رود. جنگل‌های بارانی انبوه و چمنزارهای این پارک، میزبان بیش از 3000 گونه‌ی گیاهی، 320 گونه پرنده و حدود 66 نوع پستاندار مختلف است. پارک Khao Yai به طور متوسط در محدوده‌ی 400 تا 1000 متری از سطح دریا واقع شده و Khao Rom با 1351 متر ارتفاع مرتفع‌ترین نقطه آن است. این پارک همچنین میزبان چندین آبشار معروف از جمله آبشار Namtok Sarika و Heo Narok و Heo Suwat (مشهور شده توسط فیلم سینمایی ساحل محصول سال 2000 و کارگردانی دنی بویل با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) است. بازدید از پارک ملی Khao Yai برای هر دوستدار طبیعتی واجب است.

 

ببینید: پارک ملی دریایی جزایر Similan تایلند

Similan Islands National Park

اگر در Phang Nga سوار قایق‌های سریع شوید، تنها پس از 90 دقیقه به پارک ملی دریایی جزایر Similan خواهید رسید. این جزایر به دلیل این که محلی مشهور برای غواصی هستند، هر ساله هزاران گردشگر از جمله غواصان اسکوبا را به سوی خود جذب می‌کنند. Similan به دلیل وجود آب‌هایی پر از ماهی‌های گرمسیری و زندگی پر تکاپوی دریایی اطرافش یکی از بهترین نقاط دنیا برای شنا کردن به شمار می‌رود. به طور معمول این پارک دریایی، خیلی توسعه یافته نیست و تنها از ماه نوامبر تا می (فصول پرگردشگر) به روی گردشگران باز است و بقیه طول سال (فصل‌های موسمی) بسته می‌ماند. بنابراین اگر در تور تایلند قصد بازدید از این پارک را دارید، زمان مناسب را انتخاب کنید.

 

ببینید: بازارهای شناور تایلند

Floating Markets in Bangkok

بازارهای شناور بانکوک، از آن دست نقاطی است که احتمالا در هر راهنمای سفر و سایت مربوط به تایلند از آن نام برده می‌شود. امروزه تمرکز این بازارها از محلی برای تامین نیازهای محلی‌ها به نقش بازی کردن برای جذب توریست‌ها تبدیل شده است، از زمانی که فروشنده‌ها متوجه شدند این بازارها محبوبیت زیادی بین مسافران تایلند پیدا کرده‌اند. با این حال، هنوز هم می‌توانید قایق‌های چوبی سنتی و رنگ و رو رفته‌ای را ببینید که پر از میوه‌های تازه‌ی گرمسیری، سبزیجات و غذاهای محلی تازه هستند. اگر نگرانی چندانی بابت چانه‌زدن با فروشندگان ندارید و فقط می‌خواهید از بازار دیدن کنید، در یکی از تورهای راهنمای قایقی شرکت کنید. ثبت نام این تورهای قایقی برای بیشتر بازارچه‌های محبوب در آژانس‌های گردشگری بانکوک امکان‌پذیر است.

 

انجام دهید: در مدت تور تایلند از یک معبد دیدن کنید

White Temple

جدا از چشم‌اندازهای طبیعی و هیجان‌انگیز معمول به علاوه‌ی آب و هوای متنوع تایلند، هر منطقه‌ی این کشور، در نوع خودش زیبا و منحصر به فرد است. در کشوری همچون تایلند که دارای تاریخ غنی و اعتقادات مذهبی عمیق است، می‌توان معابد بودایی با طراحی زیبا و بناهای تاریخی و خرابه‌های باستانی بیشماری را در سرتاسر آن پیدا کرد. به طور طبیعی سفر به تایلند بدون دیدن دست کم یکی از معابد و غرق شدن در محیط و زیبایی معنوی که هر کدام از آن‌ها ارایه می‌دهند، تکمیل نخواهد شد.

Sanctuary of Truth

 

انجام دهید: در تور تایلند، Island Hopping (گردش جزیره به جزیره) انجام دهید

Koh Samui

کشور تایلند دارای بیش از 5000 کیلومتر خط ساحلی و هزاران جزیره‌ی گرمسیری است. بهترین راه برای گشت و گذار در این جزایر، اجاره‌ی قایق‌های بومی موسوم به لانگ‌تیل به همراه کاپیتانش است. صاحبان این قایق‌ها معمولا شغل ماهیگیری دارند و مشکلی از بابت نشان دادن بهترین سواحل و خلیج‌ها به شما ندارند، همه‌ی کاری که باید انجام دهید، این است که از آنها بخواهید. شاید یکی از بهترین نواحی که می‌توان دید و نوع زندگی گرمسیری جزیره‌ا‌ی که می‌توان تجربه کرد، در خلیج تایلند باشد که نوعی گردش کلاسیک بین جزایر کو سامویی (Koh Samui)، کوه فانگان (Koh Phangan) و کوه تائو (Koh Tao) به شمار می‌رود. اگر چه این نقاط خیلی به هم نزدیک هستند، اما هر جزیره سبک زندگی منحصر به فرد خودش را دارد.

 

انجام دهید: یک جشنواره‌ی تایلند را تجربه کنید

Songkran

زمانی که برنامه‌ی رفتن به تور تایلند می‌ریزید، بهتر است که بررسی کنید که آیا جشنواره‌ای در جریان است یا نه. قابل‌توجه‌ترین جشنواره‌ها‌ی تایلند لوی‌کراتونگ (Loy Krathong) در نوامبر و Songkran در آوریل هستند. جشنواره یا فستیوال Songkran به عنوان جشن سال نوی تایلندی شناخته می‌شود و گذشته از معانی معنوی عمیقی که دارد، این جشنواره نوعی آب‌بازی فراگیر است که برای چند روز و حتی یک هفته در برخی نقاط تایلند انجام می‌شود. جشنواره‌ی لوی کراتونگ نیز کمی جدی‌تر است و به عنوان فستیوال نور شناخته می‌شود. این مراسم تجربه‌ی زیبایی است که در آن، آسمان این کشور با نور صدها فانوس و آبراه‌ها و رودخانه‌ها با کراتونگ (کلکی‌هایی ساخته شده از برگ موز) روشن می‌شوند.

 

انجام دهید: در مدت تور تایلند غواصی عمیق انجام دهید

Scuba Diving in Thailand

تایلند مشهورترین کشور دنیا برای غواصی است. این کشور توسط 2 پهنای آبی، احاطه شده است: دریای آندامان در سمت غربی و خلیج تایلند در سمت شرقی که نقطه‌ای عالی برای هر سطح از غواصان است. قبلا غواصی نکرده‌اید؟ مشکلی نیست! جزیره‌ی کوه‌ تائو که در خلیج تایلند واقع شده، یکی از محبوب‌ترین نقاط دنیا برای غواصان تازه‌وارد و مکانی عالی برای شنا کردن در آب‌های گرم، شفاف، آرام و پر از زندگی دریایی به شمار می‌رود. همچنین آب‌های عمیق دریای آندامان برای غواصان حرفه‌ای‌تر می‌تواند انتخابی بهتر باشد.

 

انجام دهید: در تایلند فیل سوار شوید

Elephant Riding in Thailand

اگر چه فیل‌سواری ممکن است در میان حامیان محیط زیست تفریح پرطرفداری نباشد، اما بدون شک یکی از مشهورترین فعالیت‌های تفریحی است که در کشور تایلند می‌توان انجام داد. به طور معمول فیل‌سواری بخشی از تورهای طبیعت‌گردی در جنگل و جزیره به شمار می‌رود و تقریبا در همه جای تایلند امکان این کار وجود دارد. فیل سواری در میان کودکان و البته بزرگسالان پرطرفدار است چرا که این کار اجازه می‌دهد با این مخلوقات شگفت‌انگیز در تعامل باشند.

به "ده چیزی که در تور تایلند باید ببینید و انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده چیزی که در تور تایلند باید ببینید و انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021