راهنمای جامع سفر به بانکوک تایلند

باید در بانکوک زندگی کنید تا کل جذابیت‌های این شهر زیبای تایلند را تمام و کمال ببینید. بانکوک به آرامی گنجینه‌های پنهانش را برای افرادی که زمانی را برای جستجو و کاوش در این متروپولیس تایلند صرف می‌کنند، آشکار می‌کند. باید محله‌های معروف گردشگری Khao San و Silom را رها کنید؛ آن وقت پیش رویتان شهری خواهید دید پر از کارهای متنوع برای انجام دادن، مکان‌هایی عالی برای غذا خوردن و جاهایی برای بازدید کردن.

راهنمای جامع سفر به بانکوک تایلند

در تور بانکوک چه کار کنیم و چه چیزهایی را ببینیم

کاخ بزرگ بانکوک

کاخ بزرگ (The Grand Palace) در واقع کاخ سلطنتی تایلند است. این مکان توسط پادشاه رامای اول (King Rama I) در اواخر قرن هجدهم میلادی ساخته شده و محل اقامت رسمی پادشاه فعلی تایلند است (هر چند او واقعا در این مکان زندگی نمی‌کند و در حال حاضر از این مکان برای برگزاری جشن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد). این جا یک مکان زیبا پر از معابد متعدد، از جمله معبد Wat Pra Kaeo است که میزبان مجسمه بودای زمردین قرن پانزدهمی است. لباس این بودا 3 بار در سال توسط شخص شاه چرخانده می‌شود.

  • ساعت کاری: 8.30 تا 3.30 هر روز
  • قیمت ورودی: 500 بات

خانه جیم تامپسون در بانکوک

جیم تامپسون (Jim Thompson) در طول دهه‌های 1950 و 1960 (دهه‌های 20 و 30 شمسی) جاسوس آمریکا و تاجر ابریشم در تایلند بود. او خانه تایلندی سنتی خود را در بانکوک بنا و آن را با مبلمان چوبی بسیار زیبا و باغ‌های زیبا و چشم‌نواز تزیین کرد. در سال 1967 میلادی (1345 شمسی) به طور اسرارآمیزی ناپدید شد، زمانی که در مالزی بود. در حال حاضر خانه او یک بنای تاریخی از معماری سنتی تایلندی است. بازدید از این مکان یکی از محبوب‌ترین کارهای گردشگران تور تایلند است. درآمد حاصل از این مکان برای کمک به کودکان محروم صرف می‌شود.

  • ساعت کاری: روزانه از 9 الی 5 بعدازظهر (آخرین راهنمای تور از ساعت 5 بعدازظهر آغاز به کار می‌کند)
  • قیمت ورودی: 150 بات البته برای دانش آموزان و دانشجویان تخفیف وجود دارد

معبد وات آروم بانکوک

معبد وات آروم (Wat Arun) یک معبد بودایی زیبا و زرق‌ و برقدار است، در گوشه رودخانه چائوفرایا (Chao Phraya River) و روبه‌روی کاخ بزرگ. این معبد دارای 4 منار مخروطی اصلی و 4 منار کوچک‌تر و یکی از مکان‌های نمادین در پول‌های تایلند است. از بالای مناره مخروطی اصلی می‌توانید دید بسیار گسترده‌ای روی شهر بانکوک داشته باشید و عکس‌های فوق‌العاده زیبا و شگفت‌انگیزی به هنگام غروب و طلوع خورشید بگیرید. پله‌ها بسیار شیب‌دار هستند و باید به هنگام بالا رفتن مواظب خودتان باشید.

  • ساعت کاری: 8.30 قبل از ظهر تا 5 بعدازظهر
  • قیمت ورودی: 50 بات

وات فو بانکوک

Wat Pho برای دو چیز مشهور است؛ اولا این جا یک باغ بسیار بزرگ است که مجسمه یک بودا در آن واقع شده و دوم این که شما می‌توانید برای استراحت و آرامش خود از ماساژهای مختلف استفاده کرده و روز خود را لذت‌بخش کنید. این مکان درست کنار کاخ بزرگ واقع شده است. در طول خیابان بازار غذاهای مختلفی هم وجود دارد.

  • ساعت کاری: 8 قبل از ظهر تا 6 بعدازظهر
  • قیمت ورودی: 100 بات
  • در مرکز وات فو (Wat Pho) ماساژ به صورت روزانه از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر انجام می‌شود و قیمت آن 260 بات برای هر ساعت است.

بازارهای آخر هفته چاتوچاک بانکوک

بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak)، یک مکان ایده‌آل برای خرید همه چیز است. این بازار بزرگ (واقعا بزرگ) بهترین مکان برای خرید هدیه، پیدا کردن محصولات کپی، داد و ستد کالا یا خوردن غذاهای سنتی فوق‌العاده خوشمزه تایلند است. این مکان در اواخر هفته شروع به کار می‌کند و یکی از مکان‌هایی است که باید در تور تایلند از آن بازدید کنید.

  • ساعت کاری: روزانه از 6 صبح تا 6 بعدازظهر

پایانه 21 بانکوک

پایانه بیست و یک (Terminal 21) یک مرکز خرید در بانکوک است. این مکان دارای طرحی شبیه فرودگاه است و هر طبقه از آن نشان‌دهنده ناحیه مختلفی از جهان است. در این مکان وای فای رایگان، رستوران‌های مختلف در هر طبقه، تئاتر و سینما در طبقه آخر و یکی از بهترین فود کورت‌های موجود در بانکوک وجود دارد.

  • ساعت کاری: روزانه از 10 صبح تا 10 شب

جاده خائوسان بانکوک

جاده خائو سان (Khao San Road) یکی از خیابان‌های بانکوک است. تمامی مسیرهای مسافرتی به نظر به این جا می‌رسند؛ اما این مکان بیشتر از یک مسیر ترانزیتی برای مسافرانی است که به سایر بخش‌های تایلند و آسیای جنوب شرقی سفر می‌کنند. شما می‌توانید کافه‌ها، مغازه‌ها، غذاهای خیابانی، رستوران‌های بین‌المللی، فروشندگان، افراد محلی و فعالیت‌های مختلف شبانه را در این جاده مشاهده کنید.

محله چینی‌های بانکوک

محله چینی‌ها یکی از مکان‌های عالی در بانکوک برای خوردن غذاهای مختلف به خصوص غذاهای دریایی در شب است. این مکان پر است از افرادی که در خیابان‌های آن گردش می‌کنند؛ بنابراین بهتر است خود را برای عبور از این مسیرهای شلوغ به خصوص در خط سامپائنگ (Sampaeng) که طولانی‌ترین ناحیه خرید این خیابان است آماده کنید. همچنین شما می‌توانید یک بازار گل بزرگ در نزدیکی رودخانه پیدا کنید.

سوک سوی 11 بانکوک

سوک سوی 11 یک خیابان در مرکز شهر بوده و کانون مهاجرین بانکوک است. شما می‌توانید کافه چارلی ارزان‌قیمت، رستوران‌های موجود در پشت‌بام‌ها، مهمان‌خانه سوک 11 (بهترین مهمان‌خانه در بانکوک)، غذاهای فوق‌العاده و خوشمزه هندی در اتاق مغول و غذاهای تگزاسی-مکزیکی در چارلی براون را در این محله معروف بانکوک پیدا کنید.

در تور بانکوک چه غذایی بخوریم

بانکوک برخی از بهترین غذاهای تایلندی و غذاهای بین‌المللی عالی در جهان را دارد. هر چیزی بخواهید، می‌توانید در بانکوک پیدا کنید (به جز غذاهای اتیوپیایی که رستورانش اخیرا بسته شده است). یکی از اولین چیزهایی که در زمان برگشت از تور تایلند دلتان برایش تنگ می‌شود غذاهای خوشمزه تایلند است. در یک محدوده پیاده‌روی کوتاه، می‌توانید همزمان غذاهای خوشمزه و فوق‌العاده محلی، غذاهای ایتالیایی، مکزیکی و سوشی پیدا کنید. شما می‌توانید مانند یک پادشاه در بانکوک غذا بخورید.

برای غذا خوردن در بانکوک این محله‌ها را در نظر داشته باشید:

  • محله چینی‌ها (شما در محله چینی‌ها هیچ چیزی را از دست نخواهید داد)
  • لیتل عربیا (Little Arabia با غذاهای خاورمیانه‌ای)
  • نانگ لوئنگ (Nang Loeng، این مکان تقریبا نزدیک بنای تاریخی دموکراسی است)
  • رامکام هائنگ (Ramkamhaeng، روبه‌روی دانشگاهی به همین نام)
  • سوئی رامبوتری (Soi Rambuttri، در انتهای خیابان)
  • سوخومویت سوئی سی و سه (Sukhumvit Soi 33، غذاهای خوشمزه تایلندی، سوپ‌ها و فروشندگان نودل را می‌توانید در این مکان بیابید)
  • بنای تاریخی پیروزی (Victory Monument)

بعد از این که با غذاهای تایلندی حسابی به خودتان لطف کردید، ممکن است بخواهید چیز دیگری را امتحان کنید. متاسفانه در مقایسه با سایر مکان‌ها، غذاهای بین‌المللی خوب در بانکوک کمی گران هستند. البته این هزینه بالا خیلی هم گران‌قیمت نیست، اما با توجه به استانداردهای محلی به نظر زیاد می‌رسد. در ادامه می‌توانید برخی از رستوران‌های غربی با قیمت مناسب و غذاهای خوب را مشاهده کنید.

رستوران Bella Napoli بانکوک

رستوران بلا ناپولی (Bella Napoli) یکی از بهترین مکان‌ها برای خوردن غذاهای ایتالیایی در بانکوک است. شما می‌توانید بهترین پیتزای بانکوک را به همراه سایر غذاهای خوشمزه و مخصوص ایتالیایی در این مکان پیدا کنید.

آشپزخانه مکزیکی چارلی براون بانکوک

شما نمی‌توانید غذاهای مکزیکی خوب زیادی در آسیا پیدا کنید، اما در آشپزخانه مکزیکی چارلی براون (Charley Brown’s Mexican Cuisine) این امکان وجود دارد. این مکان یکی از بهترین رستوران‌های ارائه‌دهنده غذاهای مکزیکی در بانکوک است. این رستوران توسط یک سرآشپز آمریکایی ماهر اداره می‌شود که غذاهای آن محبوب همه افراد عاشق مکزیک است.

رستوران Isao بانکوک

ایسائو (Isao) نیز یکی از رستوران‌های عالی بانکوک برای خوردن سوشی است. هر چیزی که در این رستوران سفارش دهید، خوشمزه خواهد بود. این مکان منوی متنوعی دارد و محتوای آن همیشه تغییر می‌کند. مطمئن شوید که غذایی با نام رول زمستانی (Winter Roll) را امتحان می‌کنید.

رستوران گیاهی May Kaidee بانکوک

رستوران گیاهی مای کیده (May Kaidee) در نزدیکی جاده خائوسان واقع شده و یک موسسه در بانکوک است و بهترین غذاهای گیاهی تایلندی را ارائه می‌دهد. سعی کنید غذایی به نام ماسامان کاری (Massaman curry) و رول بهاری (Spring Rolls) را امتحان کنید. در این مکان کلاس‌های آشپزی هم برگزار می‌شود.

رستوران اتاق مغول بانکوک

بانکوک دارای رستوران‌های هندی بسیاری است، اما این مکان یکی از بهترین‌ها است. رستوران اتاق مغول (Moghul Room) در اطراف رستوران ارزان‌قیمت چارلی بروان واقع شده است و غذاهای هند شمالی را ارائه می‌کند. بهتر است غذای تالی (Thali) را امتحان کنید. در این مکان بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را پیدا خواهید کرد.

رستوران Pizzeria Limoncello بانکوک

در حالی که مغازه بلا ناپولی بهترین پیتزاهای بانکوک را ارائه می‌کند، برای چشیدن سایر غذاهای ایتالیایی به همراه پیتزای خوشمزه، بهتر است سری به پیتزا فروشی لیموچلو (Limoncello) بزنید.

کافه تاپاس بانکوک

کافه تاپاس (Tapas) بهترین تاپاس‌های اسپانیایی را در بانکوک دارد. غذایی به نام پاتاتاز براواز (Patatas Bravas) بسیار خوشمزه است. این مکان غذاهای بسیار خوشمزه مرتبط با ماهی را ارائه می‌کند.

به "راهنمای جامع سفر به بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021