سفر به چین بعد از بازگشایی این کشور چه تغییراتی داشته؟

چین در مارچ 2023 اعلام کرد که به صدور همه انواع ویزاها ادامه داده و چراغ سبز رسمی را به مسافران و گردشگران خارجی برای برگشتن به این کشور نشان داده است. این خبر پس از ماه ها حذف تدریجی محدودیت های مسافرتی مربوط به کرونا انتشار یافت که طی آن، قرنطینه ها، نیاز به واکسن و آزمایش و کدهای مسافرتی برداشته شدند. الزامات داخلی و بین المللی از آن زمان آنقدری کاهش یافته اند که در حال حاضرهیچ اقدام اضافه مربوط به کرونایی برای سفر به چین لازم نیست.

سفر به چین بعد از بازگشایی این کشور چه تغییراتی داشته؟

اما مسافران خارجی همچنان ممکن است که در زمان برنامه ریزی سفر چین شان گیج شوند چون این کشور روش پیشرویی را برای برداشتن محدودیت های خود اتخاذ کرد و آخرین اطلاعات مربوطه در مجموعه ای از اعلامیه ها پخش شده. در زیر به سوال های متداولی از سفر به چین بعد از برداشته شدن محدودیت های کرونایی پاسخ می دهیم.

 

آیا ویزای 10 ساله چین من همچنان معتبر است؟

از همه ویزاهای مولتی که قبل از 28 مارچ 2020 صادر شده بودند و هنوز معتبر هستند، می توان برای سفر دوباره به چین استفاده کرد. این موضوع ویزاهای توریستی 10 ساله ای که برای شهروندان آمریکا و سایر کشورها صادر شده بودند را نیز شامل می شود. به یاد داشته باشید که با این نوع ویزا شما معمولا تنها قادر هستید تا در دوره ای حداکثر 60 روزه در چین بمانید و برای بیشتر ماندن در این کشور باید درخواست ویزای بلندمدت دهید. اگر بعد از 28 مارچ 2020، تاریخ ویزای شما گذشته باشد، برای اینکه دوباره بتوانید به چین سفر کنید، مستلزم درخواست ویزای جدید خواهید بود.

 

چطور برای ویزای توریستی چین در سال 2023 درخواست دهم؟

خارجی ها در بیشتر موارد برای سفر به چین باید درخواست ویزا دهند. این امر از طریق نزدیک ترین «مرکز خدمات درخواست ویزای چین» (Chinese Visa Application Service Center) به شما انجام می شود، نه کنسولگری یا سفارت. در کشوری که درخواست ویزای چین می دهید باید شهروند باشید، اقامت داشته باشید یا حق اقامت دیگری (مثل ویزا) داشته باشید.

الزامات درخواست ویزا بسته به نوع ویزای درخواستی تان و مکانی که از آن در خواست می دهید، متغیر هستند. درنتیجه بررسی وبسایت مرکز خدمات درخواست ویزای چین محلی خود برای مطلع شدن از الزامات درخواست ویزا حائظ اهمیت است. به خاطر داشته باشید که طول ویزاهای کوتاه مدت مثل ویزاهای توریستی یا تجاری بسته به موقعیت خاص، محل درخواست و ملیت تان متغیر است.

چین گزینه های بدون ویزایی را برای مسافرت کوتاه مدت ارائه می دهد. این گزینه ها شامل ترانزیت بدون ویزای 144، 72 و 24 ساعته می شوند که به مسافران خارجی اجازه می دهند تا از طریق فرودگاه های تعیین شده ای به چین وارد شوند و در یک ناحیه محدود تا 6 روز گردش بپردازند؛ البته در صورتی که بعد از خروج از کشور، به کشور سومی سفرشان را ادامه دهند.

به "سفر به چین بعد از بازگشایی این کشور چه تغییراتی داشته؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به چین بعد از بازگشایی این کشور چه تغییراتی داشته؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021