مصاحبه با آقای رضا باقرزاده درباره تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی

آفریقای جنوبی، علاوه بر میراث های جهانی یونسکو و جاذبه های فرهنگی خود، بخاطر طبیعت بکر و تنوع حیوانی در پارک های ملی معتبری چون «پارک ملی کروگر»، برای گردشگران سرتاسر جهان کشوری جذاب است. اما سوالی که مطرح می شود این است که بهترین شیوه تجربه این کشور برای مردم کشورمان، تورهای گروهی یا انفرادی است. در این مصاحبه با آقای رضا باقرازاده، مدیرعامل شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان، همه نکات مرتبط با این دو نوع تور بررسی شده و درنهایت شاهد مقایسه تورهای آفریقای جنوبی آوای بورالان با آژانس های دیگر خواهیم بود.

مصاحبه با آقای رضا باقرزاده درباره تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی

آقای باقرزاده در رابطه با تورهای گروهی عنوان کردند که این تورها دارای تاریخ و برنامه سفر مشخصی بود و بسته به سلیقه مسافر نمی توان آن ها را تغییر داد. همچنین محاسبه زمانبندی ورود و خروج پروازها و ترانسفرها و صف انجام فعالیت ها حائز اهمیت است چون این تورها باید برای جمعیت زیادی از مسافران تنظیم شوند. بخاطر هدررفت بیشتر زمان در این تورها بعضی از فعالیت ها باید حذف یا در دو روز تجربه شوند.

تور گروهی

ایشان ادامه دادند که همان فعالیت ها را در تورهای انفرادی می توان در یک روز تجربه کرد. این تورها که به صورت «FIT» ارائه می شوند، تاریخ از پیش تعیین شده ای ندارند و گردشگران در هر زمان از سال می توانند آن ها را تهیه کنند. در این تورها دست مسافر بطور کامل باز است و امکان تغییر هتل ها و برنامه سفر وجود دارد. فعالیت های گردشگری را حتی در حین سفر هم می توان با هماهنگی با آژانس و راهنمای تور تغییر داد. مسافر می تواند وقت بیشتری را برای انجام فعالیت گردشگری مورد علاقه خود صرف و آن را جایگزین فعالیت دیگری کند که شاید کمتر به آن علاقه مند باشد. با توجه به صرفه جویی حداکثری در زمان، فعالیت های بیشتری به صورت پیش‌ فرض تجربه می شوند و از جاذبه های بیشتری دیدن می شود.

تور انفرادی

بعضی از تفاوت های این دو نوع تور به سلیقه نیز برمی گردد. آقای باقرزاده توضیح دادند که تفاوت های فرهنگی که در تورهای گروهی اجتناب ناپذیر هستند، بسته به نوع تعامل ها می توانند مثبت یا منفی باشد، اما کسانی که حریم خصوصی را در اولویت بالایی قرار می دهند، در تورهای انفرادی راحت تر خواهند بود. تورهای انفرادی آفریقای جنوبی علاوه بر مزیت های تورهای گروهی مثل وسیله نقلیه، راهنما و فعالیت های گردشگری از پیش برنامه ریزی شده، مزیت مهم دیگری نیز دارد که آن اختصاصی بودن همه این ویژگی هاست. برای مثال راهنما در یک تور گروهی باید جوابگوی همه گردشگران باشد، اما مسافران یک تور انفرادی می توانند همه سوالات خود را از او بپرسند و تعامل نزدیک تری با وی داشته باشند.

آقایان باقرزاده و پارساکیان

تورهای انفرادی به دلیل همه ملاحظات اختصاصی ذکرشده بطور معمول گرانتر از تورهای گروهی تمام می شوند، اما آوای بورالان که همواره در بین آژانس های مسافرتی به نوآوری شهره است، در چند سال گذشته موفق شده که با استفاده از تجربیات پیشین و مطالعات علمی و تحقیقات میدانی به ترکیبی بی همتا از تورهای اختصاصی «وی آی پی» برای کشور آفریقای جنوبی با قیمت هایی شگفت آور دست یابد، بطوری که در حال حاضر تورهای انفرادی را با قیمت هایی به مراتب کمتر از تورهای گروهی موجود در بازار به هموطنان مان ارائه می کند. تورهای آفریقای جنوبی سایر آژانس های مسافرتی در بازه قیمتی حدود 2 تا 3 هزار دلار بعلاوه هزینه پرواز هستند. اما هزینه ارزی در تورهای انفرادی آفریقای جنوبی آژانس آوای بورالان حدود 1200 تا 1700 دلار است که به معنی هزینه کمتر، بازدهی بیشتر و درنتیجه سفری بسیار مقرون به صرفه و لذت بخش تر خواهد بود. البته آوای بورالان تورهای آفریقای جنوبی را به صورت گروهی نیز برای علاقه مندان ارائه می کند تا هر کسی مطابق سلایق و شرایطش، سفر خود را برنامه ریزی کند.

به "مصاحبه با آقای رضا باقرزاده درباره تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی" امتیاز دهید

1 کاربر به "مصاحبه با آقای رضا باقرزاده درباره تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با آقای رضا باقرزاده درباره تفاوت های تورهای گروهی و انفرادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021