گردشگری پایدار (Sustainable Tourism) - قسمت دوم

در قسمت اول مقاله «گردشگری پایدار» (Sustainable Tourism) در وبسایت آژانس مسافرتی آوای بورالان دو توصیه ضرروی برای کسانی که می خواهند اثر بهتری روی محیط زیست بگذارند را معرفی کردیم. در این قسمت نیز با معرفی دو توصیه دیگر، این مقالات را به پایان می رسانیم.

 

جا و مکان اهمیت دارد

Surfers Against Sewage in Newquay, England, in April 2022

گردشگری از چیزهای آشنا دورتان می کند و به شما فضای کافی برای خوداندیشی می دهد. تحقیقات نشان داده اند که مسافرت الهام بخش مردم برای ایجاد تغییرات در زندگی شان مثل جابجایی محل زندگی یا تغییر حرفه شغلی شان بوده است.

برای مثال، خیلی از صخره نوردهای مشتاق یک سبک زندگی مینیمالیست و سیار را اتخاذ می کنند. تحقیقی که روی سبک زندگی صخره نوردهای آمریکایی انجام شده بود، نشان داد که چالش های زندگی دائما در حال حرکت، گردهمایی در اردوگاه ها و زمان قابل توجهی که در طبیعت صرف می شود، می تواند پربار باشد.

سبک زندگی های صخره نوردان از محیط ها و شرایط طبیعی الهام می گیرند و به آن متصل هستند. گردشگری های متفاوت زیاد دیگری هم به این شکل می باشند. این گردشگران می توانند به مدافعان قدرتمندی برای حفظ مکان هایی تبدیل شوند که به آن ها اهمیت زیادی می دهند. برای مثال، گردشگران موج سوار کمپین های گوناگونی را علیه تخلیه فاضلاب در آب های عمومی بریتانیا به پیش برده اند که مردم در آن ها حمام می کنند.

شما و آن هایی که در سفر همراهی تان می کنند، می توانید حامیان پر سر و صدای جاهایی باشید که به آن ها اهمیت می دهید. به سازمان هایی ملحق شوید که برای حفظ منابع طبیعی مبارزه می کنند، به توسعه پایدارشان کمک کنید و قدردانی تان از این مکان ها را با دگیران به اشتراک بگذارید.

 

کنجکاو باقی بمانید

گردشگری پایدار (Sustainable Tourism) - قسمت دوم

آخرین کاری که بعنوان یک گردشگر می توانید انجام دهید این است که به کاوش های خود ادامه دهید، با اینکه ماندن در حباب گردشگری تان و ترک نکردن هتل یا گروه ها و فعالیت های مسافرتی آشنا می تواند وسوسه کننده باشد.

کشتی های کروز نمونه کلاسیکی از گردشگری حبابی هستند: مکان های که از آن ها بازدید می کنید اهمیت آنچنانی ندارند و جاذبه اصلی، هتل شناور است.

اما گردشگری کشتی کروز به ندرت به جمعیت های محلی سود می رساند و اثرهای زیست محیطی منفی قابل توجهی دارد. برای مثال، افزایش زباله ها و فاضلاب در ناحیه «خلیج تروخیلو» (Trujillo Bay) هندوراس از زمان فعالیت صنعت گردشگری در این ناحیه در سال 2014 گزارش شده است.

نگرانی های مشابه منجر به درخواست هایی برای محدود کردن گردشگری کشتی کروز در مقاصد اروپایی محبوبی چون ونیز، مارسی و بارسلونا شده اند. در سال 2022 بیشتر از 50 هزار نفر دادخواستی را امضا کردند تا کشتی های کروز در مارسی ممنوع شوند.

رفتن ورای حباب های گردشگری آشنا یا محبوب می تواند به شما کمک کند تا درگیر این مسائل منفی نشوید. تعطیلات شهری کوتاه برد گزینه ای است که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد.

احتمال استفاده مسافرانی که به این مقاصد سفر می کنند از وسایل حمل و نقلی که گاز دی اکسید کربن کمتری در مقایسه با وسایل حمل و نقل سفر دور برد مثل قطار یا اتوبوس بین شهری مصرف می کنند و همچنین رخ دادن فعالیت های شهری شان در یک ناحیه جغرافیایی متمرکز، بیشتر است.

فکر کردن به ردپایی که از خود به جا می گذارید و خاطراتی که با خود می برید، می توانند به شما کمک کنند تا به گردشگری تبدیل شوید که نسبت به محیط زیست آگاه تر است. اثرهای مثبتی از خود به جا بگذارید، حساب شده سفر کنید، چیزهای جدیدی را امتحان کنید و به کاوش ادامه دهید.

اگر می خواهید که همزمان با استفاده حداکثری از تجربه های گردشگری تان، اثرتان روی کره زمین را نیز کاهش دهید، این شعاری است که باید اتخاذ کنید و با گروه های مسافرتی تان به اشتراک بگذارید.

 

قسمت دوم گردشگری پایدار به پایان رسید. بخش دیگر این مقاله را در قسمت اول مطالعه فرمایید.

به "گردشگری پایدار (Sustainable Tourism) - قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری پایدار (Sustainable Tourism) - قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021