آیا پاریس برای المپیک 2024 می تواند ماشین ها را کنار بگذارد؟

کمتر از یکسال تا مراسم افتتاحیه المیپک 2024 پاریس مانده و پایتخت فرانسه دارد آماده میزبانی از جهان می شود. حالا پیشنهاد آتی حذب سبز پاریس در جلسه شورای شهر بعدی قرار است تا بازار بحث و گفتگو را داغ کند. پیشنهاد آن ها این است که در طول 6 هفته بازی ها، از شب قبل از شروع المپیک تا پایان پارالمپیک، پاریس و شهرهای نزدیک به آن که تحت تاثیر این رویداد قرار خواهند گرفت، ماشین ها را باید کاملا کنار بگذارند. آن ها همچنین توصیه می کنند که علاوه بر این، شهر باید حمل و نقل عمومی را رایگان کند.

آیا پاریس برای المپیک 2024 می تواند ماشین ها را کنار بگذارد؟

این گروه 14 دلیل برای طرح خود آورد که از دلایل منطقی تا مسائل مربوط به محیط زیست و امنیت را شامل می شوند. آن ها همچنین دارند تعهدهای داده شده توسط لایه های مختلف دولت را به مردم یادآوری می کنند. برای مثال، آن ها به چالش مدیریت 15 میلیون نفر در فضاها و حمل و نقل عمومی، انتشار تخمینی 1/5 مگاتن گاز کاربن و بیانیه های شهردار «اَن هیدالگو» (Anne Hidalgo) درباره کاتالیزگر بودن بازی ها برای «گذار بوم شناختی» (ecological transition)، اشاره می کنند. به علاوه، توصیه آن ها این است که هزینه های حمل و نقل رایگان از طریق مالیات زیست محیطی بر تحویل کالاهای تجارت الکترونیک تامین شود.

Paris 2024 Summer Olympics 2

البته این موضوع در حال حاضر تنها در مرحله پیشنهاد قرار دارد و بخش سخت ماجرا، تحقق بخشیدن به آن است. امید زیادی به حمل و نقل رایگان نمی رود. سرنوشت شبکه حمل و نقل در دست سازمان «IDF Mobilités» به ریاست «والری پکرس» (Valérie Pécresse) است که احتمال می رود بخواهد قیمت کارت های حمل و نقل را افزایش دهد، بجای اینکه به صورت رایگان آن ها را عرضه کند. تصویب چنین قانونی در شورای شهر هم دشوار خواهد بود. نائب رئیس حذب راست گرای مخالف، ، «دیوید الفند» (David Alphand)، گفته: «این ها همگی حرف های توخالی و ایده های دیوانه وار حذب سبز است». در طرف اکثریت که شامل حذب سبز می شود، این موضوع همچنان در دست بحث است.

Paris 2024 Summer Olympics 3

«فاتوماتا کونه» (Fatoumata Koné)، عضو حذب سبز در شورای شهر، به شبکه «France 3» گفت: «نظر کلی اعضا در حال حاضر موافق این طرح نیست، اما احساس می کنم که اوضاع شاید تغییر کند. به نظر می آید که این موضوع دارد در جهت درست حرکت می کند». اینکه بعد از این چه اتفاقی می افتد را هیچ کسی نمی داند، اما اگر با این پیشنهاد موافقت شود هم بحث مذاکرات با مقامات محلی و شهرهای گوناگون میزبان بازی ها همچنان باقی می ماند. پس راه درازی در پیش است، اما اگر حذب سبز در این راه موفق شود، این می تواند قدم مهمی برای پایایی در المپیک باشد.

 

منبع: وبسایت Time Out

به "آیا پاریس برای المپیک 2024 می تواند ماشین ها را کنار بگذارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پاریس برای المپیک 2024 می تواند ماشین ها را کنار بگذارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021