بهبود پرشتاب گردشگری چین در نیمه اول 2023

گزارشی که «آکادمی گردشگری چین» (CTA) در 6 آگوست منتشر کرد، نشان داد که صنعت گردشگری چین بهبود پرشتابی را در نیمه اول سال 2023 تجربه کرده است. از آغاز سال، علاقه مردم چین به سفر به تدریج افزایش یافته و مصارف گردشگری شان رشد دنباله داری داشته است.

بهبود پرشتاب گردشگری چین در نیمه اول 2023

بر اساس آخرین گزارش «وزارت فرهنگ و گردشگری» (MCT) این کشور، چین 2 میلیارد و 384 میلیون سفر گردشگری داخلی را در شش ماه اول سال به خود دیده که رشدی 63.9 درصدی در مقایسه با پارسال است. در این دوره، درآمد گردشگری داخلی به حدود 320 میلیارد دلار رسید که افزایشی 95.9 درصدی در مقایسه با دوره مشابه پارسال است.

این گزارش عنوان کرد که انتظار می رود مجموعا 5.5 میلیارد سفر گردشگری داخلی در سال 2023 در چین رخ دهد که بیش از 90 درصد سطوح پیش از پاندمی است. درآمد تولیدشده توسط بازار سفر داخلی در امسال از 690 میلیارد دلار پیشی خواهد گرفت که از 80 درصد سطوح قبل از پاندمی بیشتر است.

علاوه بر این، CTA تخمین می زند که بازار گردشگری ورودی چین رشد سالانه و ماهانه قابل توجهی را امسال تجربه خواهد کرد. رئیس CTA، «دای بین» (Dai Bin)، ساده سازی سیاست های جمع آوری اثر انگشت، ادامه و گسترش سیاست های «ویزا در لحظه ورود» (visa-on-arrival) و «بدون ویزا» (visa-free) به صورت منظم، تشدید تلاش ها برای ادامه پروازهای بین المللی و بهبود خدمات پرداختی، رزرو هتل و دسترسی به نواحی و هتل های تماشایی برای احیای گردشگری ورودی را توصیه کرد. او باور دارد که صنعت گردشگری پذیرای عوامل توسعه جدیدی چون فناوری، فرهنگ، هنر، آموزش، کارآفرینی و ابتکار است.

فرم های تجاری جدید در بخش هایی چون گردشگری سلامت، گردشگری صنعتی و گردشگری ورزشی توسعه مطلوبی یافته اند و اجراهای فراگیری که از فناوری، رقص نور، نمایش با پهباد و سینماهای هوشمند بهره می گیرند، میان گردشگران به محبوبیت خاصی رسیده اند. از این رو دای ایجاد سناریوهای گردشگری جدیدی در زمینه های فرهنگ، فناوری و آموزش، توجه بیشتر به تورهای آموزشی برای جوانان، گردشگری سلامت برای میانسالان و کهنسالان و گردشگری جهت بازدید از مکان های دیدنی و تفریح در نواحی روستانی و عرضه خدمات گردشگری مناسب ترجیحات و توان مالی گردشگران را پیشنهاد کرد که برای گردشگران آتی تور چین می تواند جذاب باشد.

به "بهبود پرشتاب گردشگری چین در نیمه اول 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود پرشتاب گردشگری چین در نیمه اول 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021