شرایط اقتصادی چین در سال 2024 بهبود خواهد یافت

رسانه های حکومتی چین با نقل از مسئولین دفتر مالی و اقتصادی حزب کمونیست چین گفتند که انتظار می رود اقتصاد چین شرایط و فرصت های مساعدتری را در سال 2024 به خود ببیند. خبرگزاری رسمی «شین هوآ» (Xinhua) در بازخوانی پرجزئیاتی از «کنفرانس مرکزی کار اقتصادی» (Central Economic Work Conference) که در روزهای 11 تا 12 دسامبر برگزار شده بود، به این نکته اشاره کرد که سیاست های اقتصاد کلان به حمایت خود از بهبود اقتصادی ادامه خواهند داد. در این کنفرانس، رهبران سیاسی اهداف اقتصادی سال آتی را تعیین کردند.

شرایط اقتصادی چین در سال 2024 بهبود خواهد یافت

شین هوآ به نقل از دفتر «کمیسیون مرکزی امور مالی و اقتصادی» در 17 دسامبر گفت: «قیمت ها در چین پایین هستند، سطوح بدهی دولت مرکزی بالا نیست و شرایط برای پیاده سازی سیاست های پولی و مالی مهیاست». با این وجود، موانع موجود در چرخه اقتصاد داخلی پابرجا هستند چون تقاضا، مصرف و سرمایه گزاری در کسب و کارها در سطح ضعیفی قرار دارند. مسئولین حزب بیان کردند که سال آینده چین به دنبال گذر از بهبود پساپاندمی و رسیدن به رشد مصرف پایدار خواهد بود.

«صندول بین المللی پول» ماه گذشته پیش بینی رشد چین را رو به بالا و به 5/4 درصد در سال جاری اصلاح کرد و این اصلاح را به بهبود پساکرونایی قوی نسبت داد. هدف خود دولت چین حدودا 5 درصد تعیین شده است. دومین اقتصاد بزرگ جهان نواحی رشد مصرف جدیدی مثل خانه های هوشمند، تفریح و گردشگری و رویدادهای ورزشی را نیز پرورش خواهد داد. این گزارش اعلام کرد که اثرات صدور اوراق قرضه خزانه داری، کاهش نرخ بهره، مالیات و کارمزد و سایر سیاست های امسال در سال آتی هم ادامه دار خواهد بود.

چین همچنین نظارت بر بازار املاک و مستغلات آسیب دیده خود را ادامه خواهد داد و نیازهای مالی معقول شرکت های این بخش را رفع خواهد کرد. گزارش شین هوآ اعلام کرد: «با تلاش های متمرکز همه جناح ها می توان به صورت کامل به سیاست های مدنظر برای جلوگیری از ریسک در بخش املاک و مستغلات و پایدارسازی بازار دست یافت.»

 

وبسایت: وبسایت خبرگزاری رویترز

به "شرایط اقتصادی چین در سال 2024 بهبود خواهد یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اقتصادی چین در سال 2024 بهبود خواهد یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021