کیپ تاون می خواهد که به گذرگاه اصلی جهان برای گردشگری قاره جنوبگان تبدیل شود

با افزایش تعداد گردشگران علاقه مند به بازدید از قاره «جنوبگان» (Antarctica)، «کیپ تاون» دارد خود را به توقفگاه ایده آلی در مسیر این قاره تبدیل می کند. درنتیجه، کیپ تاون این پتانسیل را دارد تا به قطبی برای گردشگری جنوبگان تبدیل شود. شهردار کیپ تاون، «Geordin Hill-Lewis»، در شبکه اجتماعی توییتر گفت که این ابتکار، فرصت هایی را برای کسب و کارهای محلی فراهم و شغل هایی را در «صنعت مهمان یاری» (hospitality industry) ایجاد خواهد کرد.

کیپ تاون می خواهد که به گذرگاه اصلی جهان برای گردشگری قاره جنوبگان تبدیل شود

Hill-Lewis برای تبلیغ کیپ تاون بعنوان گذرگاه اصلی جنوبگان، کمپین «گذرگاه جنوبگان» (Gateway to Antarctica) را در فوریه به راه انداخت. او اخیرا طی یک سفر یک روزه از آفریقای جنوبی به این قاره دورافتاده رفت. پرواز مستقیم از کیپ تاون تا باند فرودگاه «Wolf’s Fang» در «سرزمین شهبانو ماود» (Queen Maud Land) 5 ساعت طول می کشد. این پرواز حین 24 ساعت تماما روز جنوبگان از اقیانوس منجمد جنوبی می گذرد و معمولا در طول فصل تابستان جنوبگان فعال است؛ فصلی که از نوامبر تا مارچ جریان دارد. این اقدام، کیپ تاون را در بهترین موقعیت اقتصادی برای بهره بردن از وضعیت خود بعنوان یک شهر گذرگاهی جنوبگان قرار می دهد.

 

گردشگری پایا در جنوبگان

انتظار می رود که بدلیل علاقه رو به رشد مسافران به مقاصد دورافتاده و بکر، گردشگری جنوبگان رونق پیدا کند، اما نگرانی هایی هم درباره تاثیر گردشگری روی اکوسیستم ظریف جنوبگان هم مطرح شده. محققان در پایگاه های تحت کنترل چندین کشور، از جمله آفریقای جنوبی، از پروازهای مشترک با گردشگران سود می برند. این امر تاثیر محیط زیستی را به حداقل می رساند و نیازهای راهبردی را برطرف می کند.

Hill-Lewis در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما میخواهیم که افراد بیشتری شهر ما را بعنوان گذرگاه ترجیحی شان برای رسیدن به پایگاه های علمی بین المللی یا تجربه جاذبه های گردشگری پایای منحصر به فرد این قاره انتخاب کنند. ما داریم کمپین بازاریابی مقصد جدیدی را با یک پیام واضح راه اندازی می کنیم: اینکه کیپ تاون بهترین مکان برای این است که از آن به جنوب دور بروید.»

طبق گفته های شهردار، «گردشگری پایا نه تنها بهره های اقتصادی و اشتغال زایی را برای شهرمان بعنوان یک گذرگاه به همراه دارد، بلکه تحقیقات علمی این قاره را برجسته تر نیز می کند». کیپ تاون یکی از 5 شهر روی لبه اقیانوس منجمد جنوبی است که تقریبا همه تدارکات و افرادی که به جنوبگان می روند یا از آن می آیند، باید از آن بگذرند؛ چهار شهر دیگر «پونتا آرناس» شیلی، «اوسوایا» آرژانتین، «هوبارت» استرالیا و «کرایست چرچ» نیوزیلند هستند.

 

منبع: وبسایت Yahoo! News

به "کیپ تاون می خواهد که به گذرگاه اصلی جهان برای گردشگری قاره جنوبگان تبدیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون می خواهد که به گذرگاه اصلی جهان برای گردشگری قاره جنوبگان تبدیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021