رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه سوم 2023

دفتر رسانه ای دولت امارات متحده عربی در روز جمعه 29 دسامبر 2023 با استناد به آژانس آمار امارات گزارش داد که «تولید ناخالص داخلی» (GDP) غیرنفتی پایتخت این کشور، ابوظبی، در سه ماهه سوم سال رشدی 7.7 درصدی را تجربه کرده است. بر طبق تخمین های مقدماتی منتشرشده توسط «مرکز آمار ابوظبی» (SCAD)، امارات رشد اقتصادی کلی 1 درصدی را در سه ماهه سوم امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به خود دیده تا به درآمد 290.5 میلیارد درهم برسد.

رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه سوم 2023

ابوظبی در 9 ماه اول سال 2023 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، رشد 2.8 درصدی در GDP واقعی و رشد 8.6 درصدی در همه فعالیت های غیرنفتی را ثبت کرده است. تولید کمتر و قیمت پایین تر نفت در سال جاری روی رشد کلی اثرگذار بوده است، اما کشورهای حاشیه خلیج فارس تلاش ها برای تنوع بخشی به اقتصادها و منابع درآمد خود، از هیدروکربن ها گرفته تا برنامه ریزی برای رشد پایدارتر درازمدت، را تشدید کرده اند.

ابوظبی دارنده اکثریت قاطع ذخایر نفتی کشورهای عضو OPEC است، اما با این وجود توسعه بخش هایی چون تولید و گردشگری را تسریع بخشیده. فعالیت های غیرنفی بیش از 50 درصد از اقتصاد کلی امارات را تشکیل می دهند که سهم تولید از آن، 17 درصد از GDP غیرنفی در سه ماهه سوم و 9 درصد از GDP کلی است. بر طبق داده های SCAD، در سال 2022 سرمایه گذاری خارجی در ابوظبی 9.7 درصد رشد کرد و به بیش از 831 میلیارد درهم رسید.

 

منبع: وبسایت خبرگزاری رویترز

به "رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه سوم 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد تولید ناخالص داخلی غیرنفتی ابوظبی در سه ماهه سوم 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021