10 واقعیت جذاب در مورد پکن برای توریست های تور چین

پکن که قبلا با نام پکینگ شناخته می‌شد، پایتخت جمهوری خلق چین است. مطمئنیم که این موضوع را می‌دانستید، اما این را هم می‌دانستید که پکن خانه بلندترین دیوار دنیا و بزرگترین قصر پادشاهی دنیا است؟ به عنوان دومین شهر بزرگ چین بعد از شانگهای، پکن پر است از دیدنی‌های جذاب. در ادامه 10 واقعیت جذاب در مورد پکن را برایتان آماده کرده‌ایم. چیزهایی که اگر در حال برنامه‌ریزی برای تور چین و دیدن پکن هستید، یا حتی اگر در حال فکر کردن به این سفر هستید، باید بدانید.

10 واقعیت جذاب در مورد پکن برای توریست های تور چین

1. پکن خانه بلندترین دیوار جهان است

دیوار بزرگ چین یک از عالی‌ترین جاذبه‌های توریستی دنیا است. دیوار بزرگ چین طولانی‌ترین دیوار در دنیا و یکی از شگفت‌آورترین سازه‌های دفاعی باستانی در دنیا است. مسیر پر پیچ و خم دیوار بزرگ چین از میان کوهستان‌های سخت و شیب‌دار چین، منظره‌هایی خارق‌العاده خلق کرده است. شما در تور چین فرصت دارید که از بخش‌های مختلفی از دیوار چین بالا بروید که هر کدام در یک دوره زمانی خاص از چین ساخته شده‌اند. برخی از محبوب‌ترین بخش‌های دیوار بزرگ چین بخش‌های Badaling و Mutianyu و Simatai هستند.

2. شهر ممنوعه پکن بزرگترین قصر دنیا است

شهر ممنوعه در شهر پکن، بزرگترین کاخ پادشاهی دنیا است. شهر ممنوعه همچنین حفظ شده‌ترین کاخ پادشاهی در چین است. شهر ممنوعه در پکن، جوهره و اوج دستاوردهای معماری باستانی چین است. در سال 1987 شهر ممنوعه پکن، توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی شناخته شد. این مجموعه همچنین به عنوان یکی از 5 کاخ برتر دنیا شناخته می‌شود. این کاخ خانه 24 امپراتور چین در دوره سلسله مینگ بوده است. ساخت این مجموعه 14 سال و از سال 1406 تا 1420 به طول انجامیده است.

3. پکن، واضحا، بهترین مکان برای مزه کردن اردک پکنی مشهور است

بدون امتحان کردن معروف‌ترین غذای پکن نباید از تور چین برگردید: اردک سرخ شده پکنی. این غذا با گوشت اردک سفید پکن آماده می‌شود. این اردک‌ها سرخ شده و هوای فشرده بین گوشت و پوست آن‌ها تزریق می‌شود. برای پخت این غذا چوب‌های سخت و با دود کمتر مانند چوب درخت گلابی، هلو و شاخه‌های نخل استفاده می‌شود. استفاده از این چوب‌ها موجب می‌شود اردک مزه‌ای میوه‌ای همراه با پوستی قرمز رنگ و براق داشته باشد. وقتی در تور چین و پکن هستید، کلی غذای دیگر نیز هست که می‌توانید امتحان کنید، پس فرصت چشیدن مزه غذاهای چین را به هیچ عنوان از دست ندهید.

4. محبوب‌ترین سوغاتی‌های پکن شامل قلم‌های خطاطی و جوهردان هستند

در پکن کلی سوغاتی برای خریدن وجود دارد. می‌توانید با رفتن به منطقه‌های خرید پکن، اجناس فوق‌العاده جذابی را پیدا کنید. شما می‌توانید سوغاتی‌های پکن را در بیشتر جاذبه‌های توریستی پکن پیدا کنید. در هنگام خرید کردن در چین چانه زدن فراموش نشود.

5. پکن پایتخت 6 سلسله و حکومت مهم چین بوده است

پکن در 21 قرن گذشته، پایتخت 6 سلسله مهم چین بوده است. برای همین است که در پکن این تعداد بناهای تاریخی و دیدنی وجود دارد. این شش حکومت این‌ها بوده‌اند:

  • 221 قبل از میلاد: دوره زمانی ایالت‌های در جنگ
  • سال 1271: اولین پایتخت ملی سلسله یوآن
  • سال 1402: پکن پایتخت سلسله مینگ (1368 تا 1644) شد
  • سال 1644: پایتخت سلسله کینگ
  • سال 1912: پایتخت جمهوری چین
  • اول اکتبر سال 1949: جمهوری خلق چین توسط مائو زدونگ بنیان گذارده شد

6. پکن اولین شهری در جهان خواهد بود که هم المپیک تابستانی و هم المپیک زمستانی را میزبانی خواهد کرد

یکی از بزرگترین جاذبه‌های توریستی پکن که باید در مدت تور چین ببینید، پارک المپیک پکن است، که برای المپیک تابستانی 2008 ساخته شد. استادیوم ملی چین یا همان لانه پرنده پکن، بزرگترین سازه فولادی دنیا و پیچیده‌ترین استادیوم ورزشی جهان تا به امروز است. این سازه زیبا در پکن، یکی از عجایب مهندسی در دنیای امروز است. لانه پرنده در پارک Olympic Green در 8 کیلومتری مرکز پکن قرار گرفته است. خط 8 مترو پکن اختصاصا برای گشتن در این منطقه ساخته شد که باعث شده رفتن و دیدن این محل زیبا در پکن بسیار راحت شود. پکن هم اکنون خود را برای میزبانی المپیک زمستانی سال 2022 آماده می‌کند.

7. محدوده شهری پکن حدود 20 میلیون نفر جمعیت دارد

پکن و مناطق اطرافش جمعیتی حدود 20 میلیون نفر داشته و منطقه‌ای در حدود 16800 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد. خود شهر پکن حدود 12 میلیون نفر جمعیت دارد و این عدد شامل کسانی نیست که هر روز از مناطق اطراف برای کار به پکن می‌آیند. در مدت تور چین و بازدید از پکن، مهم است که زمان خود را مدیریت کنید، چون فاصله‌ها در پکن زیاد است. مرکز شهر پکن میدان تیانانمن است که نزدیک شهر ممنوعه قرار دارد. این باید اولین نقطه توقف شما برای دیدن جاذبه‌های توریستی پکن باشد. در این منطقه با این که بیشتر دیوارهای باستانی، دیگر وجود ندارند، شما همچنان می‌توانید یکی از دروازه‌ها را در Qianmen نزدیک میدان تیانانمن و یک برج مراقبت را در Deshengmen ببینید. دروازه‌های قدیمی این منطقه در سال 1965 برای ساخت دومین جاده حلقه‌ای پکن خراب شدند.

8. تنفس هوای پکن به مدت 6 روز مساوی کشیدن یک سیگار است

اگر راجع به آلودگی هوای پکن در اخبار شنیده‌اید، شاید برای سفر به پکن کمی نگران شده باشید. با این حال پکن در طول سال تعداد زیادی روز با هوای مناسب دارد و وضعیت هوای پکن در چند سال اخیر نیز بهبود بسیاری داشته است. در واقع تنفس هوای پکن برای شش روز، مساوی کشیدن یک سیگار است که برای یک شهر بین‌المللی بزرگ و در حال توسعه آنچنان بد نیست.

9. بهترین زمان برای بازدید از پکن می تا اکتبر است

وقتی نوبت به آب و هوا برسد، پکن شهر وضعیت‌های حداکثری است. بالاترین دما در پکن 42 درجه سانتیگراد و پایین‌ترین دما منفی 27 درجه سانتیگراد است. این به معنی است که بهترین زمان برای رفتن به تور چین و بازدید از پکن درست قبل از تابستان و درست بعد از آن است. آوریل، می، سپتامبر و اکتبر زیباترین و مناسب‌ترین زمان‌ها برای رفتن به پکن هستند. البته بهتر است در تعطیلات ملی چین به چین نروید، چرا که در این روزها جاذبه‌های گردشگری چین فوق‌العاده شلوغ می‌شوند. در حالی که گفته می‌شود پکن هر روز با مسئله آلودگی هوا در حال جنگ است، اما واقعیت این است که وضعیت هوای پکن بهبود چشمگیری از سال 2008 تا به امروز داشته است. اگر به آلودگی خیلی حساس هستید می‌توانید در روزهایی که هوای پکن مناسب نیست ماسک تهیه کنید.

10. فرودگاه بین‌المللی پکن دومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان است

غیر از فرودگاه پکن، دیگر زیرساخت‍‌های حمل و نقل عمومی پکن نیز شگفت‌انگیز هستند. پکن هم اکنون 14 خط مترو فعال دارد. قرار است تا سال 2020 تعداد 21 خط دیگر نیز به مترو پکن اضافه شود. ایستگاه‌های قطار پکن نیز ساخته شده‌اند تا بتوانند جمعیت انبوهی را جابه‌جا کنند. 4 ایستگاه اصلی شامل یک ایستگاه راه آهن قطارهای پر سرعت، به 590 قطار در روز خدمات می‌دهند و مسافران را در سراسر چین جابه‌جا می‌کنند. فرودگاه بین‌المللی پکن، بعد از فرودگاه بین‌المللی Hartsfield-Jackson آتلانتا دومین فرودگاه پر رفت و آمد جهان و شلوغ‌ترین فرودگاه آسیا است.

به "10 واقعیت جذاب در مورد پکن برای توریست های تور چین" امتیاز دهید

1 کاربر به "10 واقعیت جذاب در مورد پکن برای توریست های تور چین" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 واقعیت جذاب در مورد پکن برای توریست های تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021