نخست وزیر فرانسه: مالیات ها به سرعت کاهش پیدا می نماید

تهران - خبرنگاران - نخست وزیر فرانسه قول داد که پس از یک خشم بزرگ مالیاتی، مالیات ها در این کشور به سرعت کاهش می یابد.

نخست وزیر فرانسه: مالیات ها به سرعت کاهش پیدا می نماید

به گزارش خبرنگاران از خبرگزاری فرانسه، ادوارد فیلیپ در چارچوب گزارشی از طرح بزرگ گفت و گوی ملی که در مقابل بحران جلیقه زردها مطرح شده و آن را به پارلمان فرانسه ارائه کرد، از بی اعتمادی به مقامات منتخب و نگرانی عمیق در جامعه فرانسوی سخن گفت که از انزوا، رها کردن، بی تفاوتی و عدم توجه ناشی شده است.

نخست وزیر فرانسه گفت: در مقابل یک خشم بزرگ مالیاتی دولت باید هر چه سریعتر مالیات ها را کاهش دهد.

پس از دو ماه از مشورتهایی که موید تحریم مالیات صفر بود نخست وزیر فرانسه پیش بینی کرد: این بحث ها به وضوح نشان می دهد که جهت گیری ها باید در کاهش سریعتر مالیات ها باشد.

خبرگزاری فرانسه اضافه نمود: نخست وزیر فرانسه پیش از حضور در پارلمان این کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و چند روز از نخستین داوری های امانوئل مکرون رئیس جمهوری در چارچوب طرح بزرگ گفت و گوی ملی تمایل دولت برای اعلام تصمیم های قوی پس از بحران جلیقه زردها و دریافت صدها هزار پیشنهاد از سوی شهروندان در چارچوب این طرح بزرگ را بیان کرد.

فیلیپ توضیح داد: مکرون این را گفته است که نمی توانیم مانند قبل حکومت کنیم. به اعتقاد وی، فرانسه نیازمند ایجاد ابزارهای یک دموکراسی بسیار مشورتی است.

بیش از 1.5 میلیون نفر به طور مستقیم در بحث بزرگ گفت و گوی ملی شرکت نموده اند.

به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهوری فرانسه در حالیکه فقط 9 هفته از شروع اعتراض ها گذشته بود، در نامه ای خطاب به مردم این کشور از آنها برای شرکت در طرح گفت وگوی ملی دعوت کرد و متعهد شد به نظرات جدید گوش کند، هر چند که تاکید نمود همچنان به دستور کار اصلی اصلاحات اقتصادی پایبند خواهد ماند.

در همان زمان طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه افکارسنجی اوپلنیون وی انجام شد، بیش از دو سوم فرانسوی ها (67 درصد) بیان کردند که در طرح گفت وگوی ملی(بحث بزرگ) خواهان انجام اصلاحات بنیادین هستند.

همچنین 65 درصد شرکت نمایندگان در این نظرسنجی انتظار برگزاری همه پرسی در فرانسه را داشتند.

اکنون که مهلت گفت و گوی ملی به سرانجام رسیده، روزهای سه شنبه و چهارشنبه، ادوارد فیلیپ نخست وزیر فرانسه به پارلمان می رود تا با ارائه گزارشی از آنچه در این دو ماه از زمان شروع بحث گفت و گوی ملی تاکنون گذشت و پیشنهادهای ارائه شده در چارچوب این طرح(گفت و گوی ملی) و اصلاحات مورد نظر دولت فرانسه برای بهبود وضعیت اقتصادی را مطرح کند.

این گزارش در حالی به پارلمان فرانسه رفته که امانوئل مکرون خود را برای انتخابات پارلمان اروپا در 26 می سال میلادی جاری آماده می نماید.

آنچه توسط ادوارد فیلیپ در پارلمان فرانسه مطرح خواهد شد بر اساس خلاصه ای از یک گزارش 1500صفحه ای شامل پیشنهادها، شکایات، ضرورت ها و مطالبات معترضان به سیاست های اقتصادی دولت موسوم به جنبش جلیقه زردها است که در مدت 2ماه جمع آوری شده است.

افزایش مالیات ها بویژه در زمینه سوخت از ماه نوامبر سال میلادی گذشته موجب شکل گیری موج جدید اعتراض های مردمی نسبت به سیاست های اقتصادی دولت شد.

معترضان که در قالب جنبش موسوم به جلیقه زردها این اعتراض ها را با برپایی تجمع های خیابانی نشان می دهند شنبه گذشته برای بیست و یکمین هفته باز هم به خیابان ها آمدند.

**رای پارلمان فرانسه به دریافت مالیات از غول های بزرگ اینترنتی

پارلمان فرانسه به طرح دریافت مالیات از شرکت های بزرگ اینترنتی موسوم به گافا(گوگل، اپل، فیسبوک و آمازون) رای داد.

به گزارش خبرنگاران، برونو لومر وزیر دارایی فرانسه دسامبر سال 2018میلادی بیان کرد که کشورش افزون بر دریافت مالیات بر فروش مستقیم از این شرکت ها، آنها را ملزم به پرداخت بخشی از درآمدهای ناشی از تبلیغات، تارنماها و فروش دوباره داده های خصوصی خواهد نمود.

از آنجا که قوانین اتحادیه اروپا، شرکت های عظیم فناوری آمریکایی ماند گوگل و فیسبوک را در گزینش کشور عضو این نهاد برای ارائه اظهارنامه مالیات بردرآمد آزاد و مختار گذاشته است، این شرکت ها، کشورهای با نرخ مالیاتی اندک مانند ایرلند، هلند و لوکزامبورگ را انتخاب می نمایند.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی فرانس اینفو تی وی، این افزایش مالیات در فرانسه بر اساس یک پروژه اروپایی است که در ماه مارس سال میلادی گذشته به دلیل عدم تمایل چندین کشور محقق نشد.

وزیر دارایی فرانسه این اقدام را، یک گام به سمت مالیات قرن بیست و یکم، عادلانه تر و موثرتر می داند.

لو مر روز دوشنبه در مجلس ملی فرانسه در مورد پیش نویس قانون گافا(مخفف گوگل، آمازون، فیس بوک و اپل) بحث و سخنرانی کرد. ایده این است که غول های دیجیتالی را ملزم به پرداخت تا 3درصد از گردش مالی خود در فرانسه، به ویژه در تبلیغات آنلاین نمایند. مالیات باید مربوط به شرکت هایی باشد که در فعالیت های دیجیتال خود دستکم درآمد 750 میلیون یورویی در سراسر دنیا و بیش از 25 میلیون یورویی در فرانسه دارند.

در این ارتباط، واشنگتن این مالیات را بسیار تبعیض آمیز علیه شرکت های چندملیتی مستقر در ایالات متحده می داند. مایک پومپو وزیر خارجه آمریکا، چهارم آوریل، پاریس را مجبور کرد تا آن را لغو کند.

وزیر دارایی فرانسه در این زمینه به این اعتراض پاسخ داد و گفت: فرانسه تصمیم خود را گرفته و این تصمیم حاکمیتی است.

اتحادیه اروپا برای نهایی و تکمیل کردن این طرح به منظور اجرا در همه 28 کشور عضو کوشش می نماید. این شرکت ها به صورت میانگین در مقایسه با 23 درصد شرکت های دیگر، تنها 9 درصد از درآمدهایشان را به صورت مالیات پرداخت می نمایند.

به "نخست وزیر فرانسه: مالیات ها به سرعت کاهش پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر فرانسه: مالیات ها به سرعت کاهش پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021