رومانی بزرگترین تولید کننده عسل

کشور رومانی با تولید بیش از 35 هزار تن عسل در مقام اول تولید عسل در اروپا قرار دارد. اسپانیا و مجارستان با تولید 32 هزار و 200 تن و 30 هزار و 700 تن عسل در مقام دوم و سوم هستند.

رومانی بزرگترین تولید کننده عسل

بارش بیش از حد باران روی تولید عسل اثر منفی داشته و زنبورداران از وزارت کشاورزی درخواست نمودند تا به آنها کمک نماید، آن‌ها همچنین اعتقاد داشتند که سال 2016 یکی از بدترین سال‌ها در 30 سال گذشته برای زنبورداران رومانی است.

برای یک دوره در سال‌های 2017 - 2019، رومانی بیش از 10 درصد از کل بودجه خود 77 میلیون دلار در بخش کشاورزی ‌می‌باشد که به پرورش زنبور عسل اختصاص داده است.

با حمایت اتحادیه اروپا فرصت اقتصادی برای زنبورداران رومانی برای فروش بیشتر محصولات خود به بازارها ایجاد گشته‌اند. حتی سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و کسب و کار در بخش عسل رومانی می‌باشند.

Jim Turnbull که یک تولید کننده مواد غذایی در روستای Saschiz در منطقه ترانسیلوانیا می‌باشد، اعلام نمود: ما در این منطقه می‌توانیم عسلی تولید نماییم که در هیچ جای دنیا نمونه‌ای مانند آن نیست.  

رومانی حدود 80 درصد از تولید عسل خود را به آلمان و اسپانیا و کشورهای اسکاندیناوی صادر می‌کند.

چالش های زیادی پیش رو زنبورداران اتحادیه اروپا است که می توان به رقابت با کشورهای غیر اروپا، مانند چین و اوکراین اشاره نمود.

به "رومانی بزرگترین تولید کننده عسل" امتیاز دهید

12 کاربر به "رومانی بزرگترین تولید کننده عسل" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رومانی بزرگترین تولید کننده عسل"

1 دیدگاه

سامان21 آبان 1397

سلام من می خواستم وارد کار زنبورداری شوم و طی چند سال یک تا دو سال در آن ماهر شوم و سپس با کار زنبورداری به کشورهای اروپایی از جمله آلمان اتریش سوئیس و لیختن اشتاین مهاجرت کنم دارای مدرک زمان آلمانی 1A هستم ایا بازار کار زنبورداری در این کشور هایی که عرض شد خوب است با داشتن تخصص در زنبورداری و پرورش زنبور می‌توان به این کشورها مهاجرت کرد با تشکر از شما

پاسخ به سامان
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021