ساخت مدارس ایرانی در آمریکا و کانادا برای حفظ هویت ایرانی، 100هزار خیردر خارج از ایران

خبرنگاران: رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به فعالیت 500 هزار خیرمدرسه ساز در داخل کشور و ساخت 30 درصد مدارس توسط آنها گفت: در حال ساخت مدرسه در خارج از کشور برای ایرانیان مقیم هستیم.

ساخت مدارس ایرانی در آمریکا و کانادا برای حفظ هویت ایرانی، 100هزار خیردر خارج از ایران

محمدرضا حافظی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران در رابطه با فعالیت خیران مدرسه ساز پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: 500 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و 100 هزار خیر نیز در خارج از کشور مشغول مدرسه سازی هستند.

وی اضافه نمود: در سال های پس از انقلاب شاهد فعالیت چشم گیر خیران در موضوع مدرسه سازی بودیم به گونه ای که 30 درصد از کل مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه 6هزار و 800 پروژه نیمه تمام آموزشی از دولت قبل باقی مانده است، گفت: به دلیل عدم اعتبار دولت، مجلس مصوب کرد تا خیران مدرسه ساز پروژه های نیمه تمام آموزشی را تکمیل نمایند.

حافظی با اشاره به کوشش خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در خارج از کشور بیان کرد: در حال گسترش فعالیت های برون مرزی هستیم و قبل از سرانجام سال 92، جشنواره بزرگی را در امارات برگزار نموده و کلنگ ساخت مدرسه ای را در شارجه به زمین می زنیم.

وی ادامه داد: خیران خارج از کشور را به مدرسه سازی در کشورهای خارج تشویق می کنیم چرا که تعداد زیادی از ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند بنابراین احتیاج داریم تا جوانان ایرانی با هویت و زبان مادری خود آشنا شوند و با فرهنگ بیگانه انس نگیرند که تحصیل آنها در مدارس ایرانی می تواند به ما در دستیابی به این هدف یاری کند.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به حضور در ترکیه گفت: در ترکیه در حال ساخت مدرسه هستم و در 4 شهر کانادا، آمریکا و دبی مدارس ایرانی ساخته شده است.

به "ساخت مدارس ایرانی در آمریکا و کانادا برای حفظ هویت ایرانی، 100هزار خیردر خارج از ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مدارس ایرانی در آمریکا و کانادا برای حفظ هویت ایرانی، 100هزار خیردر خارج از ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021