صنعت گردشگری کشتی های کروز آماده رشد چشمگیری است

پس از برگزاری «انجمن گردشگری دریایی Posidonia» در روزهای 25 تا 26 آپریل، «انجمن بین المللی کشتی های کروز» (CLIA) پیش بینی می کند که این بخش در سال 2023 تا 33 میلیون مسافر را جذب خود می کند که بیشتر از 29.7 میلیون نفری است که در سال 2019، آخرین سال قبل از پاندمی، جذب این بخش شده بودند.

صنعت گردشگری کشتی های کروز آماده رشد چشمگیری است

بر اساس داده هایی که اخیرا توسط CLIA منتشر شده اند، یونان که در صدر مقصدهای کروز اروپایی است، تاثیر اقتصادی بیشتری را از این صنعت خواهد دید. انتظار می رود که «Piraeus» که «دریابندر» (seaport) اصلی این کشور است، بیش از 1 میلیون مسافر را در سال 2023 به خود ببیند. 1.1 میلیارد یورو در سال 2021 در یونان از طریق فعالیت های کشتی های کروز خرج شده بود که بیشتر از 957 میلیون دلار خرج شده در سال 2019 است.

این بخش در اروپا 315 هزار شغل را در خود جای داده بود، که 15 هزار و 100 شغل از آن ها در یونان بود. در دوران پاندمی کرونا، یونان با از سرگیری سریع و امن گردشگری کروز از کشورهای دیگر جلو زد و کشتی های کروز بسیار بیشتری در آن پهلو گرفتند؛ امری که منجر به خرید کالاها و خدمات از عرضه کنندگان بندر توسط کشتی های کروز شد. همچنین مسافران مدت های بیشتری را در شهرهای بندری گذراندند و در هتل های محلی آن ها شب های بیشتری را سپری کردند. از آنجایی که بخاطر این کار، کشتی ها مدت های بیشتری را برای کارهای فنی در بندرها ماندند، تاثیر اقتصادی این صنعت در آن مناطق بیشتر شد.

«Theodore Vokos»، رئیس نمایشگاه «Posidonia Exhibitions Sa»، گفته بود که برگزاری این انجمن خارج از آتن هیجان انگیز است و احتمالا صنعت گردشگری کشتی های کروز یونان را بیشتر ارتقا می دهد: «انجمن گردشگری دریایی Posidonia فرصت منحصر به فردی را برای رهبران این صنعت فراهم می کند تا در دومین شهر بزرگ یونان گرد هم بیایند و مقصدهای احتمالی جدیدی را کشف کنند. با ترمینال های کروز جدیدی که بعد از سال 2024 در «Souda-Hania» ساخته خواهند شد، توسعه برنامه ریزی شده ترمینال کروز Piraeus و پتانسیل رو به رشد شهر «سالونیک» بعنوان یک هاب کروز بیشتر، رشد این صنعت تا سال های زیادی در یونان ادامه خواهد داشت.»

گردشگری کروز بسیار مهم است. به ازای هر 24 مهمان کشتی کروز، 1 شغل تمام وقت وجود دارد و هر مهمان طی یک کروز 7 روزه نوعی بطور میانگین 660 یورو در شهرهای بندری هزینه می کند. بعلاوه 60 درصد از کسانی که سوار یک کشتی کروز شده اند، به یکی از مقاصدی که با کشتی کروز از آن بازدید کرده بودند، برگشته اند. «گزارش بازار جهانی CLIA در سال 2020» نشان می دهد که 85 درصد از نسل هزاره قصد دارند که دوباره با کشتی کروز سفر کنند که این آمار برای نسل ایکس، نسل زد، بِیبی بومرها و نسل خاموش به ترتیب 82، 79، 77 و 73 درصد است.

 

منبع: وبسایت ekathimerini

به "صنعت گردشگری کشتی های کروز آماده رشد چشمگیری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت گردشگری کشتی های کروز آماده رشد چشمگیری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021