بازگشت گردشگران چینی به تایلند جنبه های مثبت و منفی دارد

وقتی چین در اواخر سال گذشته به سیاست کوید صفر خود پایان داد، صنعت گردشگری تایلند امید به این داشت که جمعیت زیاید از مسافران چینی که از محدودیت های مسافرتی مرتبط به پاندمی رها شده بودند، به این کشور بیایند و صنعت گردشگری آن را سریعا احیا کنند.

بازگشت گردشگران چینی به تایلند جنبه های مثبت و منفی دارد

داده های «وزارت گردشگری و ورزش» تایلند نشاد داد که بیش از 517 هزار مسافر چینی در سه ماه اول 2023 از تایلند بازدید کرده بودند که رقم بسیار بالاتری از 13 هزار 700 بازدیدکننده چینی از این کشور در سه ماه اول 2022 است. مسافران چینی به همراه بازدیدکنندگان مالزیایی، روسی، کره جنوبی و هندی، در سه ماه اول 2023 پنج گروه برتر گردشگران تایلند را تشکیل دادند.

«Yuthasak Supasorn»، رئیس «سازمان گردشگری تایلند» می گوید که مسافران چینی کمتر از انتظاری در سه ماه اول 2023 به این کشور آمدند، اما انتظار می رود که با تبلیغ تایلند به چینی هایی که بعد از سه سال قرنطینه مشتاق مسافرت هستند، این عدد افزایش یابد. «شورای ملی توسعه اقتصادی و اجتماعی تایلند» در سال 2023 پیشبینی کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور از 2/7 درصد به 3/7 افزایش پیدا می کند و انتظار داشت که بخش هایی مثل رستوران ها و خدمات از گردشگری بهره ببرند.

«Amonthep Chawla»، سرپرست تحقیقات در «بانک CIMB Thai»، می گوید: «انتظار دارم که گردشگران چینی بسیار بیشتری تا نیمه دوم امسال به تایلند بیایند؛ امری که برای چهار ناحیه هتل های اقتصادی زنجیره ای، گردشگری پزشکی، بازار مجتمع های مسکونی و مسافران تجاری برای «سرمایه گذاری مستقیم خارجی» (FDI) و معامله می تواند مفید باشد.

«Paul Pruangkarn»، رئیس ستاد «انجمن مسافرتی آسیا-اقیانوسیه در بانگکوک»، با این موضوع موافق است که برای خیلی از کسب و کارهایی که به فکر بازسازی و احیا شدن هستند، از سرگیری سفر و بازگشایی چین خبرهای خوبی بودند. او می گوید که قبل از پاندمی، «مسافران چینی حدود 20 درصد از کل بازدیدکنندگان از تایلند را تشکیل می دادند.»

اما بعضی از تحلیلگران هشدار می دهند که مزایای اقتصادی افزایش گردشگران چینی ممکن است که اغراق آمیز باشد. «Kobsidthi Silpachai»، سرپرست تحقیقات بازارهای سرمایه در بانک «Kasikornbank» تایلند، می گوید: «فکر می کنم تبلیغات بیش از حدی درباره مزایای بازگشت گردشگران چینی و گردشگران به صورت کلی به دلایل مختلفی وجود دارد.»

او می گوید که یکی از این دلایل، بازگشت واضح گردشگری صفر دلاری یا پکیج های مسافرتی ارزان قیمت است که گردشگران اقتصادی چین را هدف قرار داده. ایشان بعدا اضافه کردند: «اپراتورهای چینی در مجتمع های مسکونی و فروشگاه ها سرمایه گذاری کرده اند که مثل اتفاقی که در کامبوج افتاد، تزریق سرمایه اولیه را فراهم کرده. اما بعد از آن، چیز آنچنانی از آن سرمایه نمانده که باعث گسترش اقتصاد محلی شود.»

گردشگران چینی در تایلند

«Paisarn Suethanuwong»، اپراتور کسب و کار مسافرتی و عضو «انجمن راهنماهیان حرفه ای گردشگران تایلند در بانگکوک»، رشد قابل توجه کسب و کارهایی که مشتریان چینی را هدف قرار می دهند را زیر سوال می برد. او می گوید: «بعضی از فروشگاه ها به خوبی تزئین شده اند و با اینکه هرگز ندیده ام که هیچ مشتری در آنجاها غذا بخورد، همچنان فعال هستند. صادقانه بگویم، باز بودن شان ممکن است بخاطر پولشویی باشد. اگر این طور باشد، با یک رشد طبیعی طرف نیستیم.»

«Rerngrit La-ookit»، یکی از قهوه چیان «Cloud Cafe» در «Chiang Mai» شمالی به بیان این نکته می پردازد که ورود شمار زیادی از گردشگران چینی یک جنبه منفی دارد. او می گوید: «ورود گردشگری صفر دلاری منابع مان را به خود اختصاص داده و این اقتصاد هرگز در هیچ جای دیگری رشد نکرده.»

با اینکه بازگشت گردشگران چینی رونق را برای خیلی از تایلندی ها به همراه آورده، سازمان های نیروی انتظامی شاهد افزایش جرایمی بوده اند که توسط چینی ها انجام می شوند. «Surachate Hakparn»، معاون رئیس پلیس ملی، می گوید که نیروی انتظامی تایلند شروع به برخورد شدید با گروه های مجرمانه چینی کرده که کسب و کارهایی غیر قانونی را اداره می کنند. تعداد چنین کسب و کارهایی نه تنها در تایلند، بلکه در کشورهای جنوب شرق آسیای دیگر نیز در سال های اخیر افزایش یافته. Surachate می گوید که فعالیت های غیر قانونی شهروندان چینی که به آن ها کسب و کارهای خاکستری می گویند، شامل تجارت مواد مخدر و قاچاق انسان از طریق مکان هایی مثل میخانه ها می شود.

به "بازگشت گردشگران چینی به تایلند جنبه های مثبت و منفی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت گردشگران چینی به تایلند جنبه های مثبت و منفی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021